Nekromanti Hej hej

BroderFluff

Veteran
Joined
4 Jul 2005
Messages
42
Location
Göteborg
Ja, man kanske skulle ta och presentera sig.

Jag heter Calle, bor i Göteborg och tror att jag i år har spelat rollspel i ganska exakt 10 år (jag vet, jag är bara barnet i det här sällskapet). Jag pluggar för närvarande på min master i offentlig förvaltning och är förhoppningsvis klar om ungefär ett år.

Just nu spelar jag ganska mycket. Har en stadig grupp här i götet och vi brukar träffas nästan varje helg. För tillfället så alternerar vi mellan ett hemmasnickrat regelhack till Exalted 2.5 och Dark Heresy/Black Crusade. Har också en gammal grupp som är mer utspridd där vi lirar Planescape i ADnD 2E-tappning, främst över roll20.net men vi försöker också träffas iaf ett par gånger per år. Så, mycket trad just nu, och mycket regeltunga spel med fokus på våld och elände (ja, inte Planescape då, iaf inte så som vi spelar det), vilket är kul men också lite tröttsamt. Funderar därför starkt just nu på att plocka upp och spelleda Trail of Cthulhu för att bryta av lite.

Annars så har jag varit ganska inblandad i Leviathan. Har gnällt och klagat på Robert, kommit med dumma idéer och även skrivit några saker till den kommande boken. Kommer även att figurera i framtida böcker i serien, kanske främst Svart Svan, vilket ska bli najs. Brukar också vara med på GothCon varje år och spelleda Bortom, och ska köra ett par pass Leviathan i år då.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Äh. Inte många dumma idéer alls. Glöm sedan inte även all research som du har gjort till Leviathan - och att du fått bort mycket av min amerika-fixering. ;)

(Och ja, välkommen och allt sånt också... ;) )
BroderFluff said:
Ja, och du har fått bort mycket av min överdrivna fokusering på realism, vilket bara har varit nyttigt :)

(tack!)
Robert Jonsson said:
Haha! Vi kompletterar varandra. ;)
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Välkommen, är det du som är med i Bortom-podcasten ibland?
BroderFluff said:
Tack!
Ja, som Robert skriver har jag varit med i några avsnitt. Jag är dock inte med superofta, men jag gjorde en egen lucka i julkalendern och har varit med och snackat Leviathan några gånger. Jag gissar att vi kommer snacka Svart Svan en del i framtiden med (och Polaris kanske?), när dammet börjat lägga sig efter crowdfundingen och utgivningen av grundspelet :)
Robert Jonsson said:
Vi kommer absolut ta upp Polaris och Svart svan i framtiden. :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,261
Location
Örebro
Det stämmer bra att Calle medverkat i Bortom Bortom. Närmare bestämt i Avsnitt 4, 24 och 40. Han kommer säkerligen dyka upp fler gånger där i framtiden. :)
 
Top