Presentation Hej hej, nyblivet rollspelsfan här!

Bengtsson

Veteran
Joined
27 Oct 2020
Messages
118
Hej hej! Kul att hitta detta lilla forum.

Jag är egentligen helt ny till rollspelsvärlden - eller, ja, blir ett år nu i november, då jag bjöds in att spela Call of Cthulhu. Vi körde Darkness Beneath the Hill och det var störtkul. Fortsatte vidare i den gruppen som dock tyvärr kollapsade nu i somras, det var ofta kul men inte alltid. Vi hann köra ett enda äventyr från CoC Sverige innan vi gav upp, nämligem Den gula filmen. Jag har själv spellett ett antal engångsäventyr i engelskspråkiga CoC, tror det är en fem-sex gånger nu, med olika kompisar och kollegor, vilket gett mersmak. Jag jobbar för närvarande tillsammans med en god vän på att ta fram ett eget scenario till svenska CoC, och har just igår skrivit klart ett miniäventyr till den pågående ensidesutmaningen på detta forum, vilket känns spännande.

Enda rollspelen jag äger är för närvarande engelska CoC och Barkhäxan (spellett en gång, var lite klurigt med mekaniken, men stämningsfyllt). Funderar på att skaffa Nordiska väsen pga jag som 1800-talsfantast skulle kunna designa lite bättre material för det än för 1920-talets CoC egentligen.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,217
Enda rollspelen jag äger är för närvarande engelska CoC och Barkhäxan (spellett en gång, var lite klurigt med mekaniken, men stämningsfyllt). Funderar på att skaffa Nordiska väsen pga jag som 1800-talsfantast skulle kunna designa lite bättre material för det än för 1920-talets CoC egentlige
Välkommen hit.

Varför just de spelen? Aktivt val eller slump? Nordiska väsen är fint, skaparen @Nässe hänger här en del.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,447
Location
Stockholm
Välkommen!

Gabrielle som varit med och skrivit till svenska Call of Cthulhu hänger också här, så du kan säkert ställa frågor direkt till henne om CoC.

Just CoC är mitt favoritspel ... nej vänta ... WFRP ... nej, CoC. Nått av de två!
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,139
Välkommen hit! Call of Cthulhu (både engelska och svenska) och Barkhäxan hör till mina favoriter, tillsammans med Symbaroum och Hjältarnas tid. Väsen är riktigt snyggt och bra. Tyvärr är inte spelmotorn min kopp te.
 

Bengtsson

Veteran
Joined
27 Oct 2020
Messages
118
Tack för välkomnandet allihop!

Välkommen hit.

Varför just de spelen? Aktivt val eller slump? Nordiska väsen är fint, skaparen @Nässe hänger här en del.
Har länge haft ett intresse för Lovecrafts verk, och därför föll det sig naturligt att köpa engelska CoC när jag ändå började spela det med några kompisar. Fina böcker var det också. Barkhäxan slogs jag av när jag hittade den på Scifibokhandeln, tyckte kortheten och enkelheten var slående.
 

Bengtsson

Veteran
Joined
27 Oct 2020
Messages
118
... och har just igår skrivit klart ett miniäventyr till den pågående ensidesutmaningen på detta forum, vilket känns spännande.
Och där kom den. Känns fortfarande spännande, men framförallt skönt att faktiskt ha lyckats bli färdig med ett projekt, oavsett kvalitet.
 
Top