Nekromanti Hej alla rollspelare!

smygartofflor

Veteran
Joined
1 Jul 2015
Messages
2
Jag heter Katie och bor i Lidköping, drygt en och en halv timma norr om Göteborg. Jag får erkänna redan från början att jag är total nybörjare till rollspel men har varit nyfiken på dem, i synnerhet Dungeons and Dragons, åtminstone sen jag såg "rollspelsavsnittet" i Freaks & Geeks! Nu har nyfikenheten blivit intresse och jag hoppas att jag kan hitta någon grupp som har tålamod med en newbie så jag kan lära mig, antingen online eller i Västsverige. Hej! :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Hej och välkommen till forumet!

Det där Freaks & Geeks-avsnittet ligger mig varmt om hjärtat. Jag har till använt det där tricket med att använda Domino-brickor vid spelbordet några gånger efter att jag såg det där:



Hoppas du får tag i en grupp så du får komma igång med att spela. :)
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,556
Hej, välkommen till forumet :)

Jag kommer köra en kampanj till hösten över Skype och då finns det plats (kommer starta sen augusti eller tidig september). Jag har kört olika kampanjer över Skype i 3,5 år nu och det brukar fungera bra. Ledsen att jag inte har något just nu men letar du fortfarande till hösten är du välkommen att vara med :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,789
Location
Göteborg
Välkommen! En och en halv timme från Göteborg är väl lite långt kanske, men vi är några som har drop in-spel en gång i veckan i Gårda i Göteborg. Tyvärr spelar vi mest på vardagar, så det kan kanske bli lite sent för dig. Jag skulle gärna spela på helger, men de andra har ont om tid då.
 
Top