Nekromanti Hav, pirater och ögonkäkande...

chrull

Stockholm Kartell
Jag har precis kommit hem från bion. Och jag har glädjen att meddela att filmen jag såg är SJUKT bra.

Såklart så pratar jag om SINBAD. Och jag såg den med svenskt tal, vilket inte var en miss. även om jag ser fram emot att gå att se den med engelskt tal såfort jag kan...

Filmen kanske inte har allt, men det är fan inte långt ifrån. Härliga skämt som "Sätt på dig en skjorta, du kommer sticka ut ögonen på någon!" eller "Gurka och ägg?" är redan klassiker... :gremgrin:

Men jag behöver lite hjälp med identifikation av monstren. Så om ni inte vill få (ganska småååå) spoilers så läser ni inte det jag spoiler markerar. OK?

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] Det första monstret är nån slags kraken-historia. right? Det andra är sirenerna. Sen har vi jättefisken. typ Leviathan (nevermind the stavning here's the hyped-up freaked-out chrull!) men sen då? Is-Rock? En inverterad Fenix? En väldigt cool Storuggla? Min kamrat trodde det var nått japanskt (den finns typ med i pokemon)... men hjälp mig ändå :gremgrin: </font></td></tr></table>

Och... äh.

HE!

chrull

<font size=1>fnord.</font>

The_Gorger

Hero
Håller delvis med

Filmen var ju helt underbar, ... nästan. Jag är ingen ångestsugare som Ymir, men slutet? suck!
Varför följer prinsessan med i slutet? Filmen var ju underbar (med stort U) fram till sista scenen där prinsessan (eller vad hon nu var) visar sig i skeppet. Allt bara dog. Den filmen kunde fått en 5:a av mig.
Missförstå mig inte jag gillade filmen, men slutet fick mig att nästan spy. Måste alla filmer inte gjorda av Norén eller bergman sluta lyckligt? fö gillar jag inte dem.

/The Gorger, som måste vara lite OT nedan
Apperopå betyg måste jag skryta lite. Jag har betygsatt alla filmer jag sett på bio i år. Detta kan inte vara mycket tänker ni då, speciellt eftersom handäringa bor i hålan Strömstad, men är man biomaskinist som jag ser man film gratis. så jag ligger på 32filmer nu. + jag får gratis se förhansvisningar av sagan om kungen för att se att det inte finns tekniska fel.