Nekromanti Hashtaggen #DCSolna

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Hej!

Idag har jag ett litet Dungeon Command-event hemma hos mig. Vi kommer att instagramma med #DCSolna om ni vill kika.

Edit: vi börjar klockan 15:00.

/Niklas
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Är själva spelet bra? Hur bra? Hur är det jämfört med tidigare och liknande skirmishspel?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Eksem said:
Är själva spelet bra?
Ja!

Eksem said:
4/5

Eksem said:
Hur är det jämfört med tidigare och liknande skirmishspel?
Som en blandning mellan Magic the Gathering och D&D Miniatures. Kort med orders spelar helt avgörande roll, och monstrens kort tappas beroende på vad de gör. Cool resurshantering (din viktigaste resurs är moralpoäng, du torskar när de tar slut). Mindre fokus på warband building än i D&D Miniatures, här får du ett fullgott warband med i startpaketet.

Typ så?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Mindre fokus på warband building än i D&D Miniatures, här får du ett fulgott warband med i startpaketet."

Det där är jävligt skönt. Man slipper sitta och sortera kort och minis, räkna poäng och bygga och testa. Man köper en låda, sen har man sitt gäng - eller snarare ett antal gäng beroende på vilken hand man drar i början. Vem fan orkar med att sitta och hålla på och samla minis och bygga warbands i timtal.


Storuggla, plug and play
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Verkar coolt. Jag antar att man inte kan snålspela spelet bara för att man redan har alla figgarna utan måste köpa så man får plattor och kort och sånt också?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Eksem said:
Verkar coolt. Jag antar att man inte kan snålspela spelet bara för att man redan har alla figgarna utan måste köpa så man får plattor och kort och sånt också?
Helt korrekt antagande.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Eksem said:
Verkar coolt. Jag antar att man inte kan snålspela spelet bara för att man redan har alla figgarna utan måste köpa så man får plattor och kort och sånt också?
Nej, så snälla är inte Wizards :gremsmile: Man skulle kanske kunna kopiera korten, men det blir svårt att pirata spelplanerna om man nu inte är väldigt händig och har tålamod.

Jag hoppas dock att det släpps kort så att man kan spela med sina gamla miniatures, men jag tvivlar på det.

Överlag så är jag nyfiken på hur de kommer att hantera utgivningen i fortsättningen. Jag antar att de kommer släppa fler boxar med hela warbands i, men hoppas att det även kan kombineras med någon typ av mindre boosters med kort och figurer. Det känns lite overkill att behöva köpa warbands varenda gång man vill ha något nytt att spela med.

Den som lever får se, helt enkelt.
 
Top