Nekromanti Har Ladyn varvat medlemmar?

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tyvärr kan jag nog inte påstå att jag är skyldig till damerna ifråga. Kornella är en "gammal" dam på forumet och varifrån Kattis stammar är jag osäker. Att vi allteftersom blir fler är nog beroende på en rad andra orsaker. Ryktet har väl en viss förmåga att sprida att vi finns (jämför wordofmouth - muntligt) Sedan damp en av damerna in från sixdegreen där jag annonserade om rollspel.nu. Och i övrigt är det nog slump och sökmotorer som står för resten av nykomlingarna.

*är i alla fall lite stolt över en värvad*


Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hm, det har du rätt i. *undrar varför den lilla damen inte synts till, men det kan ju att göra med att hon inte tyckt någon diskussion varit intressant nog att lägga sig i.*

Vad det gäller kvinnor allmänt inom hobbyn så fick jag ett tips av SVEROK att dem inom denna vecka eller så kommer lägga ut statistik om hobbyn på sin site. Ett förhandstips var att det inom hobbyn finns ungefär 13% tjejer som spelar (tydligen inkluderade det även lajv) och om man då bara tittade på lajvdelen så är det 26% som deltar. Vilket ger en något intressantare bild av det hela. Man kan ju undra varför.............

Själv så kan jag bara säga så här, jag började med lajv och övergick sedan till att spela bords också, vad jag har hört så var det vanligare med tvärtom för grabbar... men det var då det.....

Lady Silver Wolf
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Varför? [NT]

No Text

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - "We're finally gonna thcore Beavith!"
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Varför? [Mera text, plus lite upprepning]

Men... inget fel på kvinnor förstås [Butthead-skratt]... men... men...
Äsch... antag att jag är ensam man (jaja, pojke då!) i en spelgrupp med... säg 5 kvinnor - jag yttrar mig:
"Öh... jag blåser ut hjärnan på skitstöveln med mitt hagelgevär!" *fnissar hysteriskt* /images/icons/laugh.gif
*alla tittar snett på mig* /images/icons/frown.gif

Gaahh... hur får man sådant att fungera egentligen? Umgås jag med fel slags kvinnor (de där som tänker logiskt och inte är sinnessjuka alltså) eller är det bara min näsa som kliar (igen)? /images/icons/crazy.gif
Män är... lite... sjukare, helt enkelt /images/icons/smile.gif - eller är det bara mitt öga som behöver en gaffel-petning? /images/icons/crazy.gif

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - С@ß|ð ² ®µ|€$ †]-[€ \/\/ð®|Ð
 

Wolf

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
15
Location
Umeå
Om det råkar vara så att det är jag som är den lilla damen (pfft! Dam? JAG? Pälsboll, om jag får be! /images/icons/wink.gif Eller vänta nu... var det LITEN jag skulle bli upprörd över?) så har jag varit lite upptagen på annat håll, tex med att spela halvalv på nätet ( http://lrp.zon.se/val.shtml ), spela svartnisse och planera vampirelajv. Men jag tittar på lite i alla fall. /images/icons/smile.gif

/Ylis
 
Top