Presentation Hallå hallå

Necronauten

Veteran
Jag har precis insett att jag aldrig gjort någon presentation av mig. Varit en evig lurker på detta forum och det är först de senaste åren som jag börjat skriva lite här och där, så nu är det väl läge att introducera mig.

Niclas Berg heter jag, snart 42 år, från Piteå... och jag har väl spelat rollspel mer än halva livet. Började runt 94 vill jag minnas med Drakar & Demoner som så många andra. Gick ganska snabbt över till Warhamer Fantasy och sedan alla möjliga spel från White Wolf. Idag spelar jag helst Kult, Delta Green eller testar något helt nytt.

Jag tillhör kanske en minoritet inom rollspelscommunityn, för jag fullkomligt älskar rollspelspoddar. Jag producerar 2st själv:
- Trotsa Fara som är en ganska hårt klippt actual play podcast där jag och ett gäng spelar väldigt mycket skräck (och en del annat).
- Spelledarpodden där jag pratar med andra spelledare och spelskapare med målet att själv bli en bättre spelledare.

Jag hade även ett finger med i skapandet av rollspelet Astro Inferno som släpptes på Kickstarter för några år sedan. Går väl i tankarna på att skriva och släppa något eget inom en snar framtid. Det är väl bara det här att lyckas ta sig tid mellan alla rollspelsessioner, inspelningar, träningar och familjeliv 😅

Back