Nekromanti Hallå där! Ni i sandlådan...

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
<suck> Ställ ifrån er folieformen för pajkastningen är slut. Att DOD6 är ett ämne som ligger många varmt om hjärtat är tydligt men frågan är om debatten handlar om DOD6 eller någonting annat. Kritik är alltid befogad - om den är saklig och konstruktiv. Jag försvarar inte DOD6. Jag gillade inte heller den nya upplagan men jag gillar å andra sidan inte några rollspel alls - så jag spelar friform istället. Jag använder mig inte av regler i rollspel men det är inte svårt att se att de i DOD6 inte håller måttet. Men sluta klaga! Om ni inte gillar dem - ändra dem och om ni hatar dem - ta bort dem eller gör egna. Sluta försöka överträffa varandra med att hitta lustiga fel utan skicka istället mail till Riot och påpeka dem så att något kan göras. Detta är inte en debatt om DOD6 utan ren och skär
skadeglädje. Väx upp och visa lite mognad. Och innan ni uppretade bestämmer er för skälla ut mig - följ Tage Danielssons ord: "ha alltid som rättesnöre att tänka efter före".

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan "There is no spoon"
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Jag håller med, till en del åtminstonde. Jag tycker inte att det en totalt lyckad satsning, men men. Var det någon av er som klagar som trodde att man skulle kunna göra något lika bra som det bästa rollspelet som finns på första försöket?
Det trodde iallafall inte jag.

Oskyldigt anklagad... Ibland iallafall =)
/Tusse-san
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hehe

Jag tycker faktiskt det är rätt kul med armageddon på DoD-forumet.. >:)


/Arvidos, ONDSKEFULL Riddare av nätet idag..<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Arvidos on 2000-11-25 23:48.</EM></FONT></P>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Huvudet på spiken !!

Där så slog du huvudet på spiken, enklare & bättre argument finns nog inte.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Men då kan man helt enkelt köpa ett annat rollspel om man måste hålla på att ändra en massa saker som är dåliga.

/Linus - Har inte köpt DoD 6.0 än :(

Den stolta krigaren Master_Z har sagt sitt
linus_gbg@home.se
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Vi i sandlådan...

Ja jag anser mig fullständigt berättigad att spy ut min galla här i forumet över nya DoD. Även om jag sitter i sandlådan (där jag för övrigt trivs med min lilla gula grävskopa av plast...) som vissa här vill uttrycka det så anser jag att forumet är till för att diskutera, hylla, klaga och förkasta.
Nåväl..



Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Trudvang!

Varför pratar ingen om Trudvang föresten? Det är ju det bästa i nya versionen! (Tycker jag.)


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Trudvang!

Håller med fullständigt,,..
Synd att det inte finns med någonting om Trudvang i den nya versionen.. Förutom småsaker här och där.


Profeten från Norr..
Är övertygad om att nya Drakar och Demoner suger Bologny
 

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Re: Trudvang!

Håller med dig. Det nya är spelvärlden Trudvang. Jag tycker att idén med en förtrollande sagovärld med inspiration från den nordiska mytologin låter mycket intressant. Ett nytt grepp och en frisk fläkt. Problemet är just att det inte presenterats något material om Trudvang så det finns egentligen inte mycket att diskutera :gremsmile:.

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan "There is no spoon"
 
Top