Nekromanti half life 2

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
tyckte väl att jag kunde posta detta här... någon kanske gillar det

Half-Life 2 is scheduled for a September 30th release.
Yes, you're still Gordon Freeman, and yes, the story assumes you went to work for the G-Man.
Half-Life 2 takes place in a European city called "City 17."
Headcrabs will be back! Although some of the Xen aliens will be your friends?
Barney is back. And so is Half-Life's original writer, Marc Laidlaw.
While the new engine has all sorts of fancy features, it's still designed to work on lower-end machines. Apparently a 700mhz processor and a video card capable of running DX6 is enough, although a 2ghz with a GeForce4 is recommended.
The girl in the promo art is named Alyx, a daughter of a scientist who factors into the story somehow. She's not playable.
Scripted Sequences will be more interactive.
Half-Life 3 is planned, so expect another cliffhanger ending.
bilder skall tydligen finnas i kommande PCGamer eller redan befintliga engelska PCGamer
peronligen tror jag inte att det kommer bli lika bra som ettan

edit: mer

Citat ur PCG artikeln:
" More amazingly, HL 2 will not only take advantage of the next-gen
capabilities of a P4 3Ghz-level system running the newest DirectX9-
powered 3D cards from Nvidia and ATi, but it´ll also reportedly be
fully scalable all the way back to a mid-range PC running a DX6-
compatible TNT card.
(We´ll take Valve´s word on it: we didn´t witness HL2 running on
one of these puny systems, nor do we really think we´d want to.)"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
peronligen tror jag inte att det kommer bli lika bra som ettan
Har du sett bilderna då?

Jag tror inte heller att det blir samma succé som ettan, men ifall dom bygger vidare på spelet mellan Gordon och g-man så kan det bli hur bra som helst, och jag skulle nog gilla det mer, eftersom det fortsätter den historia jag får nöja mig med min fantasi för.

Gordon är den ofrivillige hjälten som ofrivilligt rekryteras av en skum person/organisation.. Han säger inte ens något, så man vet aldrig vad som pågår i hans huvud.. Läckert.
Jag menar, titta bara på bilden av honom på PCG:s omslag, som finns i länken. Ooooh..

G-man är bara skum. Är han från regeringen? Är han människa? Är han xen? Är han något annat? Varför har han tillgång till portalteknologi?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jo, jag sa inget om att det inte skulle bli snyggt för det verkar det bli
men bra, kommer de leva upp till hypen? kommer man leverera ett lika bra spel som ettan var? det är det jag är lite misstroende till.

snygga spel finns det mängder av men spel med bra känsla finns det få av
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dom här bilderna ÄR stämning, aaaight?
Och angående stämningen.. Tja. Se ovan, liksom.
Ifall de tar hand om Gordons personutveckling (eller avsaknad av den) på ett bra sätt är jag supernöjd. Annars inte. Men jag tycker det verkar lovande iallafall.
 

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
Det första spelet i serien är ju bäst... sedan kommer Opposing Force (tror jag att det heter) och allra sist kommer Blue Shift, det tog mig åtta timmar att klara, och jag är knapast någon gamer, men ändå, 8 TIMMAR!!! Spelet var ju skit kort... Något av de enklaste spelen på länge.
 
Top