Nekromanti Här är ett enkelt rollspel

Davio_UBBT

Veteran
Joined
27 Jul 2000
Messages
57
Location
Götene
Det var faktis en kompis till mig som sa att det var för avancerade rollspel på marknaden. Tonvikten ligger i ändå rollspeladet, hellre det än realism. Så här har ni ett enkelt rollspel som kallas T2 systemet:

Slå en T2 varje gång man gör någon färdighet, om det blir en etta så misslyckas man och om det blir en tvåa så lyckas man.

Avancerat: Om det är svårt blir det -1 på slaget och om det är omöljigt blir det -2 på slaget. Lätt ger +1 och Otroligt lätt behöver inte ens slås. Någon färdighet som man är bra på får man +1 på slaget. Dvs, om man är kock är man bättre på att laga mat än andra.


Varssågod och njut. Det så icke berömda T2 systemet.

"Cuio nin Edhel, na calen anor linnathon na lebas" -Alviska
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter ju enkelt !

fasen, det låter ju löjligt enkelt ju !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Låter ju enkelt !

allt för enkelt tycker jag. men jag antar att inlägget är skrivet med en viss ironi, eftersom det MÅSTE i stort sett vara skillnader i skicklighet mellan spelarna, annars blir det itne särskilt kul (typ krona eller klave, klave vinner jag, krona förlorar du) att bara köra med 50% på det mesta... nä jag gillar nyanserade rollspel med tonvikt på hur man rollspelar...........FUCK T2!!!/images/icons/mad.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/blush.gif

Jag vet att jag har rätt!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Låter ju enkelt !

tja... Vet inte om det behöver vara sämre faktiskt. Men visst, man kanske ska ha lite nyanser. Men samtidigt så är det roligt när det blir mycket ROLLspel istället för för mycket regelverk...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Exakt som Erik-roll... [NT]

WHAHAHAHA!!!!

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Mothie

Veteran
Joined
22 May 2001
Messages
179
Location
Jönköping
Nog lite väl enkelt för min smak, jag vill ha någon differentiation. Men för en snabb omgång i klassrummet visst.

"Aurea Mediocritas" -Den gyllende medelvägen
 

Scanmaster_K

Veteran
Joined
26 Nov 2000
Messages
88
Location
Visby, Sverige
Det låter ju väldigt enkelt men vart finns spänningen. Det känns ju bra när en karaktär blir bättre därför tycker jag att man skall slå en T100 på färdighets slag och att det skall vara någurlunda svårt att lära sig saker.

För varje person som tillber mig ökar min styrka.
 
Top