Nekromanti Hälsningar från Lund!

knofe

Veteran
Joined
28 Jul 2014
Messages
12
Hej alla!

Jag har lurkat runt här på forumet ett tag nu och tyckte det var dags att jag fick tummen ur röven och presenterade mig själv. Mitt namn är Johan och jag är en 30-åring som är bosatt i Lund.

Rollspelande var en stor hobby för mig under 90-talet och jag spelade då mycket Drakar & Demoner, Mutant Chronicles och Dungeons and Dragons. Någonstans runt 2000 blev det EON för hela slanten ett tag men det har tyvärr blivit färre och färre rollspelstillfällen med åren p.g.a. en allt mer utspridd rollspelsgrupp och mindre tid över. De senaste årens spelande begränsar sig till några omgångar Fantasy!(som jag gillar skarpt) och lite Eon IV(som jag tycker är mycket bättre än föregångarna).

Lirar gärna Fantasy! eller Eon IV om någon i Lund med omnejd behöver en spelare.

Ha det bra allihop!
/Knofe
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Välkommen ut i ljuset! Hoppas det trillar förbi några fler lundensare och rycker in dig i spel lite oftare.
 

Trollkalle

Veteran
Joined
28 Jul 2015
Messages
190
Tjohejsan jag bor i dalby och har två kompisar som också bor i dalby och Lomma dock så är vi bara 12 år ?? Och är förmodligen för små för dig ????
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,568
Location
Umeå
Testa att hitta någon på forumet att spela med över skype/hangouts om det är svårt att hitta folk i din närhet! I min spelgrupp händer det ofta att någon som är bortrest för tillfället är med via skype.

Och välkommen hit!

@Trollkalle: Välkommen till dig också! Tror inte jag har sagt det förut :)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Välkommen både Trollkalle och knofe!

I Malmötrakten själv och försöker med lite annat folk (bl a Ymir) se om vi kan få lite mer liv i rollspelsscenen i Malmö. Samt för närvarande rollspels-ansvarig för SydCon. :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det finns flera mysiga mänskor på Spelens hus i Malmö som vill spela Eon. De saknar dock en spelledare eftersom jag inte riktigt vill commita till fler Eon-kampanjer just nu.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,681
Location
Eslöv
Boende i Eslöv och lirar Eon med jämna mellanrum.
Vi får se om det blir något till hösten, kanske!
 

knofe

Veteran
Joined
28 Jul 2014
Messages
12
Trollkalle;n110659 said:
Tjohejsan jag bor i dalby och har två kompisar som också bor i dalby och Lomma dock så är vi bara 12 år ?? Och är förmodligen för små för dig ????
Ja, men all lycka i ert rollspelande. Utmärkt val av hobby!

Ymir;n110688 said:
Det finns flera mysiga mänskor på Spelens hus i Malmö som vill spela Eon. De saknar dock en spelledare eftersom jag inte riktigt vill commita till fler Eon-kampanjer just nu.
Det var väldigt länge sen jag spelledde och just nu är jag mest i grottkrälar mode. Tror inte jag har tid och energi till att spelleda Eon även om det rycker lite i kampanjskapartrådarna.
 
Top