Nekromanti Gustavs fonder

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Jag har dragit igång 3 inofficiella fonder som samlar in pengar till mig :gremlaugh:
Fonderna är de som följer:
"Skaffa en el-gitarr till Gustav" 7 kr
"Skicka Gustav till Japan" 0 kr
"Ge Gustav pengar" 0 kr

Skicka gärna pengar, märk kuveret:
"[Fond]
Olsätersgatan 14
654 68 Karlstad"
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
det kanske kan fungera om du skaparen hemsida som heter save(valfritt namn).com där du visar upp bilder på din katt/hund/kanin/annat gulligt husdjur som människor tycker om, och hotar med att slakta och äta upp det ifall folk inte ger dig tillräckligt mycket pengar innan en viss dag ( för inspiration kolla savetoby.com)

/Marcus som undrar varför folk ger miffot pengar.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ot om Toby

/Marcus som undrar varför folk ger miffot pengar.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa lite prylar, för jag gillar hur han retar upp alla andra miffon. Varför blir de inte bara vegetarianer? Ett mycket effektivare sätt att rädda gulliga djur.

Jag tycker sidan ifrågasätter hela vårt beteende att bara bry oss om det som ligger nära till hands. Varför bli upprörd över mord i hemstaden, när det är så lätt att rädda liv genom fonder och välgörenhet? (Visst har det en rent psykologisk förklaring, men moraliskt?)

Jag älskar sådan här lurig ironi. Ju svårare det är att avgöra om något är en ironi eller referens, desto bättre.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
på din exempel sida finns också texten
Legal notice: savetony.com is a JOKE and is for entertainment purposes only. It is a parody of another site that for all I know is the real thing. All donations go towards helping rabbits. Savetony.com does not encourage acts of animal cruelty. People that do such things are jerks. Thank you.
så det är bara ett skämt
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Va fan...

Toby är ju en spelare i min spelgrupp... Nu får ni allt ta å hjälpa til här, inte ska jag behöva bli av med en av mina redan utrotningshotade spelare?? :gremshocked:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Bankkonto?

Skulle kunna tänka mig att bidra med en femma till fonden "Ge Gustav Pengar". Eventuellt har jag också 2.50 över till el-gitarrfonden. Orkar dock ej handla frimärken, så om du kunde bidra med ett kontonummer så vore det enklare :gremgrin:!
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Okej, jag slår ihjäl min gulliga lilla pubertala syster och koka henne i vin om ni inte skänker pengar!!!
Men tro inte jag tänker äta henne!
Har tyvärr ingen bild, så ni behöver inte skänka pengar och jag behöver :gremgrin: inte slå ihjäl henne.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Tillagade syskon

Okej, jag slår ihjäl min gulliga lilla pubertala syster och koka henne i vin om ni inte skänker pengar!!!
Men tro inte jag tänker äta henne!
Har tyvärr ingen bild, så ni behöver inte skänka pengar och jag behöver inte slå ihjäl henne.
Hmm... vininkokt ungmö...? Det låter annars som ett intressant recept. Jag kan tänka mig att betala en slant OM du slå ihjäl henne, tillagar henne efter dit eget recept och skickar mig en smakbit. Närå skoja bara. Syskon kan vara ganska bra att ha så behåll henne vid liv i stället :gremgrin:

/Anders
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Tillagade syskon

Syskon kan vara ganska bra att ha så behåll henne vid liv i stället
Vad kan man ha dem till? Min bror lagar mest mat.
Visserligen är det han som fick in mig på nörderier, så han har ändå gått att utnyttja. :gremlaugh:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Tillagade syskon

Hmm... vininkokt ungmö...? Det låter annars som ett intressant recept. Jag kan tänka mig att betala en slant OM du slå ihjäl henne, tillagar henne efter dit eget recept och skickar mig en smakbit
Ditto, fast jag föredrar mina ungmöer knaperstekta.

Erik, nästan lika gott som missla
 
Top