Nekromanti Gunnar

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Hej!

Jag hinner inte med forumet nu för tiden med två små barn, ett jobb jag älskar och massa olika skrivande projekt. Men mitt hjärta är fortfarande med rollspel.

Jag är född 1972, har spelat rollspel i mer än halva livet och spelar fortfarande någorlunda regelbundet allt mellan regeltunga saker och friform. Mest blir det mitt egna såpoperarollspel (som finns här i någon gammal tråd) och friformsscenarion. Pillar just nu mycket på spelledarlösa scenarion och skrivandet av det fick mig att prioritera bort forumet. Men ibland lurkar jag här.

Man ser mig alltid på GothCon, om inte annat som arrangör och i Verbal Kombat (som Bartendern eller Butlern). En annan sak som snor min tid nu mer är att man också kan se mig köra stand up, mest i Göteborg (kolla in på Calor på en tisdag om ni är i den här stan) och ibland i Stockholm.

Hittar man mig i gamla trådar kan jag vara lite väl passionerad i friform, men jag spelar allt, hade forumet varit överfyllt med friformare hade jag säkert försvarat regeltunga rollspels plats istället.

Jag är också ibland mer känd som ett av de mer synliga ansiktena i Rollspelsbaren, vi åker inte och spelleder så mycket längre, men vi håller ihop och när de andra inte serverar te på konvent så får jag dem att spelleda mina scenarion (när de inte är spelledarlösa), ser det fortfarande som en ära att vara en del av "baren" och att det innehåller en stor procent av de bästa spelledare jag haft äran och glädjen att spela rollspel med)

Och så heter jag Mister G här, eller MrG, men det är bara för att Gunnar var upptaget.

-Gunnar (såg ett forum som jag inte kunde låta bli)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Finns det någon chans att du kan hitta ditt gamla inlägg om såpoperarollspelet? Jag har vaga minnen av det och jag skulle gärna ta en titt på det igen.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Genesis said:
Finns det någon chans att du kan hitta ditt gamla inlägg om såpoperarollspelet? Jag har vaga minnen av det och jag skulle gärna ta en titt på det igen.
Självklart! Har moddat det lite sedan dess, men får återkomma vid tid med det.

-Gunnar
 
Top