Nekromanti Gratis antivirusprogram..

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Eftersom mitt mitt Norton Antivirusprogram har gått ut & jag inte har någon lust att betala för att förlänga det hela så är jag på jakt efter nått som är lagligt att ladda ner från nätet & är gratis.
Så min undran till er som har mer koll än vad jag har som kan tippsa mig om något program som funkar bra, är lätt att instalera..

/ Johan K, som hoppas att det är ok att fråga om detta.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Okej, nu gör jag fel...

...men det enda antivirusprogrammet jag varit nöjd med är NOD32. Det kostar tyvärr pengar, runt en 300kr, men det gör sitt jobb utmärkt och använder minimalt med systemresurser.

Precis som många andra medvetna datoranvändare när jag ett visserligen oansenligt, men ändå existerande hat mot Norton, för att det lägger sig som en äcklig smet över hela datorn och gör allting fult och slött. Min flickvän är inte heller speciellt vänligt inställd till Norton sedan det, utan att fråga, raderade samtliga hennes mail med hänvisning till att det fanns virus i dem. Inget av hennes mail hade något attachement...

För fanns ju AVG gratis, det var väl ett okej av-program, men numera kostar det pengar har jag för mig, eller så är gratisvarianten hopplöst out-of-date.

Men om du kan tänka dig att lägga en liten slant på det hela så är NOD32 alldeles förträffligt. Om inte, ja då får vi hoppas att någon kommer med ett mer relevant inlägg.
 
G

Guest

Guest
AVG är rätt bra, men det funkar bara ett tag, iövrigt vet jag att Antiviral protection eller AVP är mycket bra eller iallafall var, men det är ett betalprogram.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Avast!

http://www.avast.com/
Det där använder jag (och minst en till jag känner). Home Edition är gratis om man använder det på en dator som inte används i vinstdrivande syfte eller hur det nu var formulerat.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,342
Location
Helsingborg
Re: Okej, nu gör jag fel...

AVGs gratisvariant har varken begränsad tid (endast AVG Pro har en begränsad tid) eller är hopplöst out-of-date (senaste updateringen skedde för 1 dag sedan).

Den är dock ganska begränsad när det gäller automatisering och funktion.
Den är dock bättre än Avast! IMHO (har aldrig hittat något med Avast! som inte AVG har hittat).
 
G

Guest

Guest
Re: Okej, nu gör jag fel...

Jag kan dock inte välja vanliga, mitt operatvisystem gillar den inte, den säger att jag försöker utnyttja den kommersiellt (vilket jag inte gör) och stänger av sig.
 
Top