Nekromanti Gondicaspelare?

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Någon som vet hur många som spelar Gondica i Sverige? Med tanke på aktiviteten på detta forum kan man ju undra...

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Tja, vi är mest tystlåtna, det stämmer. Det beror nog på att vi inte är så där inihoppsan många, tyvärr.

Det kunde ju ha varit värre. Det kunde ju varit dödsfall och inte födslar som satte Anders tillfälligt ur spel. ;-) Nu är det ju åtminstone något kul som gör att han haft väldigt lite tid!

Fast det hade ju hjälp om Top Games inte konkat... grrr!

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Kanske skulle man få in en artikel i codex för att kanske locka några nya att börja spela? Fick den senaste aldeles nyss, snygg är den i alla fall. I intervju med vår favvotecknare Åke Rosenius fanns det inte en enda liten bild till Gondica.:-( Otroligt snygga khelataarbilder så ändå något.

/Mattias
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Codex...

Wheeler är vis igen:
"Kanske skulle man få in en artikel i codex för att kanske locka några nya att börja spela? "
Låter vettigt. Anders, visst läser du detta? Kan du göra en framstöt, eller något sådant?

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Re: Gondica i Codex

Jag tog upp saken med Codex-redaktören för flera månader sedan och han krävde då att jag skulle betala honom några tusenlappar för varje Gondica-artikel som publicerades i Codex. Detta är ett förfarande som strider mot gängse publicistisk sed i Sverige. Då satsar jag hellre min pengar på annat.

Anders
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Gondica i Codex

Inte undra på att skribenterna inte får någon belöning annat än ett gratis ex då... De får betala för artiklarna som skall publiceras... Trodde Codex var reklamfinansierad...

Tur att åtminstone insändarna slipper betala för sina små undringar om Codex /images/icons/wink.gif

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>I intervju med vår favvotecknare Åke Rosenius fanns det inte en enda liten bild till Gondica.:-( Otroligt snygga khelataarbilder så ändå något.</I>

Ola fick låna en bunt bilder som jag <I>råkade</I> ha hemma för tillfället, och de bestod av några Khe-bilder och ett omslag till en gammal demotape. Har inte sett tidningen själv än, så jag vet inte vilka som kom med (undrar just om seriestrippen gjorde det..).

--
Åke
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Re: Gondica i Codex

Får man verkligen göra så? Borde det åtminstone stå annons i hörnet om någon har betalt för att få in artikeln. Det märks ju i och för sig om man är en gnutta uppmärksam att Codex är ett enda stort reklamblad. Ett exempel är ju den anonyme "Farbror Fantasy" som är ett reklamjippo för Wahlströms Fantasyklubb. Det är inte så att han gör massa reklam för Wahlströms böcker men bara att han är anonym och att Wahlströms inte nämns gör ju att man undrar. Man får väl förmoda att det är John-Henri Holmberg som gömmer sig bakom pseudonymen. Det här borde väl vara i Codexforumet egentligen... Men nu har ju ni rävar fått Sverox tillbaka så då kan man ju hoppas på en solidarisk speltidning som motpol till Codex. Men måste den verkligen heta Sverox?

/Korp
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Gondica i Codex (OT)

VA?
Äh... och jag som tyckte tidningen var ganska sympatisk hittills. Varför i hela friden då - betraktas ALLT i tidningen som reklam, eller? Eller - ve och fasa - får ANDRA spel än NeoGames', som har en "historia" med tidningen, betala?

Nåja, nu tror jag att jag kan få Gondica-artiklar med i två nätzines om jag har tur (se Zinescene-forumet).

Nightowl, småstressad - i morgon går bussen till Älvsbyn strax efter jobbet, och sedan passerar tåget Älvsbyn... för att slutligen landa i Linköping.

Kom ihåg - Gondica på LinCón!

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Gondica i Codex

Tja, att Sveroks tidning heter "Sveroks", fast med kååål stavning. är väl inte så illa?

Själv undrar jag vad den skall handla om.

Nightowl, anarkist (när det gäller Sverok)

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Gondica i Codex och fanzin(OT)

"Nåja, nu tror jag att jag kan få Gondica-artiklar med i två nätzines om jag har tur (se Zinescene-forumet)."

Tre, eftersom mitt oxå är i PDF, har en illustratör på g, men har skola ivägen just nu... annars ligger första numret i startgropen och inget sidantal är bestämt, så det går och få med, hoppas på att första numret kommer ut i juli/augusti.

När det gäller Codex har ju Ola sagt att alla rollspel skall kunna representeras, om nu de tar ut så mycket för Gondica-artiklar, så att det inte blir några...anser inte jag att Codex uppfyller sitt mål med material till alla rollspel (främst svenska) men även utrikiska.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Gondica i Codex och fanzin(OT)

"om nu de tar ut så mycket för Gondica-artiklar"

I rättvisans namn vet vi inte om det inte är så att ALLA betalar för dem... Själv tycker jag det låter väldigt konstigt annars.

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Re: Gondica i Codex

Jag tycker att namnet är ungefär lika bra som om Gondica skulle heta AndersÅkex. Men det är ju jag det.

/Korp
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Re: Gondica i Codex

Den tusenlappen kan säkert användas på något bättre sätt! Betalar Anders&Tove också en tusenlapp för varje artikel? Vi får väl skicka in insädare som kräver Gondica-material, jag prenumererar så jag vill ha nått kul att läsa om i tidningen.

/Mattias
 
Joined
17 May 2000
Messages
122
Location
Östermalm Stockholm
Re: Tryckkostnaden betalas av tusenlapparna...

Ola vill att de som publicerar en rollspelsartikel i Codex är med och betalar tryckkostnaden då det kan ses som reklam för det egna rollspelet och reklam brukar man ju få betala för så det är inte så konstigt... På det viset hålls priset på tidningen ned och jag vill inte utala mig ifall ändamålet här helgar medlet.
 
Top