Nekromanti Gondica-forumet

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Måste rapportera en lustig iaktagelse. När jag kom in på forumet stod det "9 nya meddelanden" på Gondicaforumet. men när jag gick in där så fanns det bara ett enda nytt meddelande!!!!

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Kollade du igenom alla sidor?? Det kan ju vara så att någon svarat på ett
tidigt inlägg..

WHaLe - som filosoferar lite =)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: 1870 inlägg (1915 nya)

Detta är förmodligen en tillfällig flumpryl som forumet får för sig att visa. Skillnaden mellan 1915 och 1870 är ju 45, och så många inlägg har vi inte tagit bort från sammanlagt alla forum. Antalet raderade meddelanden ligger troligen mellan 20 och 30 (och dessa håller sådan låg nivå att de saknar all form av värde).

/Azagthoth
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Kollade du igenom alla sidor?? Det kan ju vara så att någon svarat på ett tidigt inlägg..</I>

Ja, det var en gammal thread som vaknade till liv igen (en diskussion om magi och realism, för att vara exakt). Den finns fn på forumets andra sida.

--
Åke
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: 1870 inlägg (1915 nya)

Just det där tror jag beror på att det skrevs ett gäng meddelanden medans forumet var lite allmänt trasigt till och från pga hårddiskbrist, minnesbrist och allt vad som hände ungefär samtidigt. Det gjorde att databasen som innehåller alla meddelanden flippade ur lite. Antagligen så uppdaterades då informationen om nya meddelanden då (vilket inte tar så mkt plats) men när själva meddelandet skulle läggas in så blev det fel. Därav skillnaden mellan de två olika siffrorna. Skulle kanske kunna gå in och pilla till den så den blir rätt.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top