Nekromanti Godlike är fanemig genialiskt.

Dilandau

Myrmidon
Jag ville bara säga det. Reglerna för Godlike - som de står i quick-play PDFen - är fanemig de bästa reglerna jag någonsin stött på! Det har dice-pools systemens alla fördelar, men saknar den största nakdelen: att det blir för mycket tärningsrullande. Striderna i Vampire blir t.ex. lätt ohanterliga.

Jovars ...

Jag gillar särskilt den regel som sägar att om du springer i sicksack kan du inte bli skjuten i benen.

Skämt åsido: Godlike har ett ärkebra system (bortsett från ovanstående)!

Du måste komma ihåg att width är minst lika viktig som heigth i Godlike. Och width får man inte utan att ha många tärningar att rulla.

Vad är in-nomine-buggen för något?

Re: Jovars ...

"Jag gillar särskilt den regel som sägar att om du springer i sicksack kan du inte bli skjuten i benen"
Om man spelar med golvplaner som har hexagoner som rutor så borde den regeln vara aktiv hela tiden. /images/icons/smile.gif

/[color:448800]Han</font color=448800> som hänvisar till en av Rosenius strippar, som handlar om samma sak, för de som inte förstår skämtet

Bredden är ju inte _bara_ hastighet, även om den ofta är det. I strid, tex, är det ju bredden som avgör skada.

Back