Godisförbud på bio

Status
Not open for further replies.

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,612
Location
Uppsala
Bio är arbetarklassens teater och Kalle på fabriken eller Achmed i förorten skall kunna gå på bio med sin familj lika mycket som Doktor David eller VD Viktor i den segrade medelklass villa förorten
Och det blir omöjligt utan en påse Polly från Coop?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,919
Bio är inte en mänsklig rättighet.
Det är mycket som inte är en mänsklig rättighet men som ju ändå kan göra en lite tvär eller besviken. Jag antar att du kan bli upprörd över inställda flyg, höga elpriser, silverfiskar i badrummet, otrevliga busschaufförer, paket som försvinner med posten trots att inget av detta är behäftat med mänskliga rättigheter?
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
Då borde vi prata minimilöner och fackanslutning, inte medhavt godis på bio. Bio är inte en mänsklig rättighet.
Det handlar väl mer om vad företag anser sig ha för rätt att kräva och hur stort område och vad deras krav ringar in för saker. Ta jämförelsen mellan Leos lekland som kräver att en köper deras käk och inte har med medhavda mackor tex, (dvs istället för något gott näringsriktigt är du här begränsad till strips för en njure och en sunkig hamburgare för ett av dina ungars njurar) med ett gym som skulle kräva att du inte hade med dig egen proteinersättning att trycka i dig efteråt, köpte deras vattenflaskor för något eget fick du minsann inte ha med. Behöver inte vara en mänsklig rättighet för att tänka att folk är bastards.

Men men, sådan är kapitalismen.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,895
Location
The Culture
Moderering

När vi funderade på att låsa den här tråden som OT sa jag nej, eftersom jag tänkte att frågan om medtaget godis på bio inte skulle kunna leda till bråk om politik. Men några lyckades ändå hitta ett sätt...

Tråden låst!
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top