Nekromanti God kväll!

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Jag heter Henrik, är 37 år och har spelat rollspel sedan 1984. Jag tillhör koboldgenerationen som började spela rollspel med Drakar och Demoners svarta box. På det här forumet har jag varit registrerad i drygt tio år, men aldrig tillhört de mest aktiva skribenterna.

Jag drev under sex års tid spelbutiken Goblin Games i Göteborg (mellan 2006 och 2012), men efter att ha blivit med fru, hus och barn fick jag (tyvärr) bestämma mig för att det det fanns en poäng att tjäna lite pengar (sedan jag stängde butiken har jag nästan tredubblat min lön, vilket förvisso inte var så svårt). Jag är måttfullt konservativ på den fiskala skalan och måttfullt liberal på den sociala skalan, vilket nog placerar mig snäppet till höger om mitten i svenska sammanhang och till vänster om mitten i internationella sammanhang. Sansad och balanserad med andra ord!

Rollspel jag spelar för tillfället:
Labyrinth Lord (spelledare) och The One Ring (spelare). Teoretiskt sett skall vi spela TOR varannan vecka och LabLord en gång i månaden, men riktigt så ofta blir det tyvärr inte.

Rollspel jag har spelat mest:
Dungeons & Dragons (alla utgåvor, förutom OD&D, Holmes och Moldvay/Cook/Marsh - mest 3E/3.5), Drakar och Demoner (från svarta boxen till Chronopia - mest svarta boxen och Expert), Mutant (allt utom Rymd/Chronicles, mest första utgåvan och Mutant2) och Palladium Fantasy RPG.

Andra rollspel jag har lirat:
Savage Worlds, Traveller, Burning Wheel, Burning Empires, My Life With Master, RuneQuest, Call of Cthulhu, Paranoia, Primetime Adventures, Warhammer FRP, SRR/MERP/Rolemaster, Eon, NeoTech, Viking, Tomtar och Troll, Vampire (Masquerade och Dark Ages), Werewolf, Call of Cthulhu, EnGarde (första utgåvan), Stormbringer, Stjärnornas Krig, Cyberpunk, Western, Khelataar, Wastelands, Tunnels & Trolls, Ars Magica, Chock och diverse friform (under en begränsad period då jag också var liveare - en ungdomssynd).

Jag kommer att stanna här så länge det finns ett underforum dedikerat till D&D som syns tydligt på forumets förstasida, så om redaktionen vill bli av med mig finns det en enkel åtgärd...
 
Top