Nekromanti glad midsommar [ot]

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Jag tänkte bara komma in och önska er alla en blöt och solig midsommar ,lite OT men, what the heck...
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Allmäna Spelforumet: Dags för namnbyte?

Oooookej, jag brukar inte vara den som klagar på för mycket OT, men är det inte dags att byta namn på "Allmäna Spelforumet" så att folk faktiskt fattar att det inte går att diskutera små grodor och ishockey här? Det vore... tacksamt.

Glad midsommar, förresten!

Mogge - äter citronkakor med pudersocker och jordgubbar
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Allmäna Spelforumet: Dags för namnbyte?

Inte för att jag förstår varför det skulle hjälpa att byta namn på forumet, folk läser ju uppenbarligen varken det eller beskrivningen ändå. Dessutom har iaf inte jag något som beskriver forumet bättre än det namn vi har nu. Men om nån har förslag på ett bättre namn är det inga problem att byta det.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Ett förslag

Datorspel, Kortspel, Figurspel, Brädspel, Andra spel som inte är sporter, Datorspelsmakande, Kortspelsmakande, Figurspelsmakande, Brädspelsmakande, Andra spel som inte är sportermakande-forumet... eller kanske inte.

*tycker ett namnbyte är onödigt*
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jo, fast ---

Just "Allmäna"-delen av namnet orsakar uppenbarligen en del förvirring.

Men om nån har förslag på ett bättre namn är det inga problem att byta det.

Jag vet inte; Hobbyspelsforumet? Konfliktspelsforumet? Din mamma-forumet (det borde få dom att läsa beskrivningen iallafall, av ren nyfikenhet!)?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hobbyspelsforum

Visst, jag kan tänka mig att byta namn till Hobbyspel. Bara inte Legend Hobbyspel tycker det är en dålig ide.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Hobbyspelsforum

Tja, vad jag vet finns det ingen exakt definition av vad hobbyspel innebär, det är ett ganska luddigt begrepp och något som mest bara spelare själva känner till. En ganska enkel definition är att använda allt det som går att ha som huvudintresse som Sverok-förening, och då är det lugnt med datorspel. (Och paintball, men det behöver vi inte tala högt om...)
 
Top