Nekromanti Ginsbergsk paranoid mytology som rollspel

sinisa

Veteran
Joined
26 Jun 2000
Messages
99
Håller på att bygga en spelbar värld kring beat-poeten Allen Ginsbergs dikt "Howl". Spelet är på engelska - dels för att många av uttrycken i Ginsbergs poesi inte finns översatta/låter lika bra på svenska, men främst för att jag vill nå en större publik med ett såpass "smalt" spel - men om någon ändå känner för och orkar läsa igenom de ganska omfattande fragmenten och koncepten som finns nedskrivna på URL'n längst ner här, så skulle jag vara ytterst tacksam för era kommentarer, ideer och kritik.

/sinisa

http://home.dencity.com/loveislove/Howl.htm
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Underbart !

Jag gillar det verkligen! Har visserligen aldrig läst Ginsberg, men den världsskildring du ger faller mig tämligen väl i smaken. Jag har just läst igenom det hela och kan nog inte komma med så många kommentarer ännu, men du har helt klart en jävligt bra grej på gång här. Kosmologin skulle med fördel kunna användas i Unknown Armies, eller som en snällare version av Kult.
Bra jobbat, och sluta inte!

-Gaxar, som kanske borde vara mer konstruktiv...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Jag läste genom det du skrivit på din sida. Jag är djupt imponerad. Det kommer säkerligen att publiceras, så länge det bara blir färdigt.

Eller i sådana ordalag:
"Do not let Moloch win, for while you have created beauty, care should be taken lest it die stillborn."

--
Björn
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,874
Location
Barcelona
Kan inte låta bli att hålla med de två andra. Det verkar väldigt bra, helt enkelt.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top