Nekromanti gifter och förgiftningar

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
*harkla* *hmm* /images/icons/cool.gif ja nu skriver jag igen /images/icons/smile.gif
Enligt de officiella giftreglerna så måste man slå mot TÅL och sen tar man effekt av giftet halveras dosen miskas effekten också vidare.. MEN VAD ÄR en dos av gift ?
Hur mycket ÄR EN DOS ?
I verkliga livet så doseras gift efter kroppsvikten..

enligt mig så ska dos räcknas efter en normal människa vikt exempel 2liter på 70 kg människa ( dette är nog ganska ofarligt gift /images/icons/smile.gif eller 0,5 milligram per 70 kg människa men nu blir det nog ett farligt gift beronde på dess effekt. I alla fall vi borde försöka samarbeta ett system som vi kan få dosering så vi vet hur mycket gift en dos igentligen ÄR coh vilka som går att spreta på pilar utan att man måsta använda sig av ett badkar..

([color:red] /images/icons/shocked.gifVAD är det för pil? spetsen är ju stor som mitt huvud och ska du verkligen skjuta den pilen med din pilbåge ? </font color=red>[color:green]ja det är en gift pill inuti det tre Kg tunga spetsen ligger en dos gift som kommer döda fienden den gör Ob3T6 mot TÅL och gör Ob2T6 varje runda i 3T6+4 rundor..</font color=green>.../images/icons/smile.gif

Så hur mycket är en DOS ? och hur ska man fixa en smidig dos/per kroppsvikt beräknings tabbel Jag ids inte själv göra det än i alla fall /images/icons/laugh.gif

Hatten som gillar dessa små gubbar /images/icons/cool.gif
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"ja det är en gift pill inuti det tre Kg tunga spetsen ligger en dos gift"

Låter som ett väldigt svagt och meningslöst gift. Som sagt, dosen beror på styrkan av giftet. Etanol (som är rätt trefligt) kräver stora mängder för att göra skada medans andra starkare gifter inte behöver lika stor mängd för att ge otrevliga effekter.

/Sir Foilan

Tomorrow is a good day to die!
 
Top