Nekromanti Ghost in the Shell

cedda

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
64
Location
E-tuna( Bondhåla )
Oavsett om ni gillar Manga eller inte måste ni se den här filmen, den kan vilken cyberpunk-älskare älska. Perfekt som inspirationskälla för cyberpunk rollspel( Neotech, Cyberpunk, Shadowrun etc ).

" Wolves are noble animals, apart from dogs "
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
*spoilervarning*

Jag gillar det... inte så förutsägbart eller amerikanskt "standard-happy-ending". Vad tycker du är fel med det?
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: *spoilervarning*

ärligt talat var det nog fyra år sen jag såg den, så jag minns inte slutet. förutom att det var ett dåligt slut. jag kände mig inte nöjd helt enkelt.

akira tex tycker jag spårar ur för mycket och så känns det som om de fått slut på lusten att göra filmen. den tappar mycket av det som gör resten av filmen så bra.

det kan ha att göra med att man i japan har en annan berättar tradition än vi i europa har. jag har tex ganska svårt för manga. hänger inte alltid med och tycker inte att berättelserna flyter på i "rätt" fart.

men det finns mycket med manga och anime som är fantastiskt bra, och jag tycker att vi kan lära oss mycket av japanerna!

serieforum på
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: *spoilervarning*

<I>akira tex tycker jag spårar ur för mycket och så känns det som om de fått slut på lusten att göra filmen. den tappar mycket av det som gör resten av filmen så bra.
det kan ha att göra med att man i japan har en annan berättar tradition än vi i europa har.</I>

Kan också ha att göra med att filmen bara är en del av storyn - Akiramangan börjar tidigare och slutar ett <I>bra</I> tag senare.

--
Åke
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: *spoilervarning*

ärligt talat var det nog fyra år sen jag såg den, så jag minns inte slutet. förutom att det var ett dåligt slut. jag kände mig inte nöjd helt enkelt.

Oki, man får hoppas att du ser om den någon gång...

det kan ha att göra med att man i japan har en annan berättar tradition än vi i europa har.

Heh, än de i USA har kanske... den europeiska filmen är ju relativt liten och impopulär i jämförelse :)
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag har den liggandes på DVD...

...men tyvärr har jag ingen regionsfri spelare att se på den med... /images/icons/frown.gif

Jag såg den dock för några år sedan och tyckte då att den var jäkla skön! Men jag minns dock inte särskilt mycket...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
DVD på datorn... [ot]

Jag tycker att alla verkar ha problem med sin DVD-Rom (mig inräknad). De krånglar alltid när man spelar och så... När jag kör Diablo 2 så MÅSTE jag nästan ha skivan i brännaren istället... /images/icons/frown.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: DVD på datorn... [ot]

ligger den på DVD eller CD-rom, diablo asså?

---------
-Netfeed-
---------
I scream, All scream, for Ice-cream
---------
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: CD-Rom...

jag har för mig att det har en viss betydelse för vissa spel men inte för alla :)

---------
-Netfeed-
---------
I scream, All scream, for Ice-cream
---------
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Och helt utan förvarning... [ot]

...biter monitorn av ditt huvud, skrivaren suger in dig för att skriva på din kropp vad den tycker om dig, CD-ROM:en börjar pumpa skivor i magen på dig och högtalarna spelar senaste med Backstreet Boys på högsta volym... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<- (Som just uppnått level 42 med sin Paladin i Diablo 2)

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Rufus

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
18
Location
Umeå/Skellefteå
Re: DVD på datorn... [ot]

Konstigt, min DVDrom funkar alldeles utmärkt både till att se film och till att spela Diablo 2. Problemet kan iofs vara att vissa (Väldigt många) spel använder helt onödiga kopieringsskydd på sina cd-rom skivor, vilket gör dem svåra att läsa för vissa spelare.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Och helt utan förvarning... [ot]

åh jag som tycker bb är SÅÅÅ bra
eller hrm, ja, hmm neee

---------
-Netfeed-
---------
I scream, you scream, all scream for Ice-cream
 
Top