Nekromanti Ghormenghast som film?

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
När jag tittade in på Sf bokhandelns hemsida såg jag att Mervyn Peaks Ghormenghast finns som film... Någon som har sett den? Bra? Dålig?

-Hans
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,009
Location
Bureå
Jag har för mig att det är en BBC filmatisering som gått som tv-serie på kanalen, men jag kan ha fel. Däremot läste jag någonstans att det finns planer på att filmatisera böckerna. Vet dock inte hur det gått med det.

- Daniel, kompanjon

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Det är det också. Av BBC vill säga, tv-serie är jag dock inte säker på, särskilt som Christopher Lee är med undrar jag om det ändå inte är en film...

- H
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Christopher Lee är med i TV-serier lite då och då. Han gjorde t ex Dödens röst i de animerade Discworld-serierna (Wyrd Sisters och Soul Music har jag för mig).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Finns det någon mer lämpad för fantasy filmer än Christopher Lee? Är han förresten med i den kommande Sagan om ringen filmen?
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Visste jag inte, och ändå har jag sett båda serierna. Fast, det förstås, ibland brukar det vara totalt omöjligt att känna igen en röst fast det är en känd persons...

-Hans
 
Top