Nekromanti Gemini Licens

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag tycker att det verkar som om Cell satsar ytterst lite på Gemini och det är väldigt synd. det skulle därför vara schyst om de skulle sälja eller ge bort den licensen till ett annat spelföretag (ej Riotminds eller Neogames utan kanske ett nyskapat) som verkligen lade ned sin själ på spelet och produkter till det.
Nu verkar det endast som en halvhjärtad satsning som snart kommer att dö ut.

Only dead fish float with the stream.
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Men det vore inte samma sak utan det där metalliska CELL-märket på baksidan...

/Horus - RIP Blümchen
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Med tanke på de kommande modulerna om mörkret och kyrkan tycker jag inte man kan säga att de satsar ytterst lite på Gemini. Dock är det svårt att få någon inblick i hur mycket de satsar eftersom deras kommunikation med oss spelare är nästan obefintlig.

/Korp
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Fan vad alla klagar på Cell. Det är väl för fan inte så konstigt att dom har slutat göra grejor till det, när dom kanske inte får så mycket pengar för det.
Bara för att ett fåtal människor vill att dom ska fortsätta så kan dom inte göra det. Dom har ju en ekonomi att tänka på som ni skit ungar kanske inte behöver tänka på för att ni får allt ni pekar på av rea föräldrar!!!

/Rach
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Host host

Så var det dags för stora pekpinnen igen. Du behöver inte svära. Var god och håll en trevligare ton på forumen.

/Azagthoth
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Host host

God ton är något jag poängterar, men som han sa så har CELL fullt upp, de har ju inte enbart Gemini att tänka på, och de får nog även prioritera de av deras spel som säljer mest.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re: Host host

Jo men jag anser att de skulle vara lite öppnare och kanske titta in på forumet då och då.
Men jag tror att det kan bli riktigt bra.. Men jag har abstinens efter kyrkan och mörker modulerna.


Only dead fish float with the stream.
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
En idé....

Om alla här på forumet lägger en hundring var så kan VI köpa rättigheterna...Sen kan VI göra vad som helst till det, eller hur. /images/icons/wink.gif

Mitt första förslag skulle bli att skapa en världsbok......Inte för att JAG personligen behöver en sådan (Har bara Grundreglerna och klarar mig fint)...Men många verkar vilja ha en sådan...

Vad säger ni???? (Observera: Något oseriöst)

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>
 

Odd

Veteran
Joined
9 Aug 2000
Messages
73
Det faktum att de slutade göra rollspel på svenska visar väl att de saknar förtroende för i varje fall den svenska marknaden, så vad kan man vänta sig? Dessutom så har de hitils mest släppt halvmesyrer som "Biskop Ignations Dagbok", som knappt innehöll något vettingt (eller något alls för den delen, pga det låga sidantalet) och som kostade ungefär dubbelt så mycket som den borde ha gjort. Grundboken är extremt bra, men att satsa på inbundna böcker till ett högre pris och sedan fylla ut dem med uppförstorade bilder (eller som i tidigare nämnda Biskop Ignations Dagbok, inga bilder alls) är inte överdrivet snällt. Jag anser att Cell började flippa ur i och med övergången till engelska och lanseringen av Crash (ett figurspel med enbart bilar?-sic!).

/Odd
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Om Cell gjorde genomtänkte produkter utan stavfel och med snygga layouter så kanske fler skulle köpa deras spel. Som det är nu så får man betala överpris för Gemini och båda modulerna till det.
Men det är snygga bilder.

/P.
 
Top