Gamma World 1e-onlinegrupp med plats för ett par spelare

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Tänkte köra igång en onlinegrupp med Gamma World 1e, spelmöten en gång i veckan, dag inte spikad än, men på kvällen iaf!

Vad är då Gamma World 1e?

Gamma World är ett postapokalyptiskt lir som inspirerade Mutant 1984, med drösvis med udda mutationer och märkliga monster i en färgstark, udda värld, någon gång efter armageddon på 2300-talet. Livet är primitivt men det finns rester kvar av forntidens högteknologi, som robot-farmer, flygande bilar, döds-strålar, laservapen, svävande robotar och gigantiska kärnvapensäkra bunkerkomplex. Cryptic Alliances kämpar om dessa forntidens skatter, eller ja, vissa av dem anser att all teknologi bör förstöras.. och andra att den ska has av ett fåtal, eller delas lika.

Regelsystemet är lättviktigt men med inte alltför hög dödlighet, man har de klassiska grundegenskaperna och slår D20+mod för att komma över en svårighetsgrad. Det finns inga färdigheter. Man kan tycka att det låter hårt att vissa mutationer kan göra säg 5D6 i skada.. tills man inser att man slår fram Constitution med 4D6 drop lowest, och man har Constitution * D6 HP.. Dvs mellan 3D6 och 18D6 HP.

Vi kommer spela på roll20 och köra discord för voice chat! Häng på!
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,991
Location
Umeå
Så sjukt sugen men tror jag har för mycket planerat för att få det att klicka! Men att spela 1e GW hade varit riktigt kul!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Hur har det gått med att hitta spelare? Jag är försiktigt intresserad…
Vi är i full gång, full grupp! Men häng på discorden så vet du när vi kör igång nästa grej, vad nu det blir!
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
598
Location
Göborg
Vi är i full gång, full grupp! Men häng på discorden så vet du när vi kör igång nästa grej, vad nu det blir!
Det är lugnt, då avstår jag. ☺ Har en grupp att spela med men GW hade varit roligt att testa eftersom Mutant är det bästa spelet någonsin.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Det är lugnt, då avstår jag. ☺ Har en grupp att spela med men GW hade varit roligt att testa eftersom Mutant är det bästa spelet någonsin.
Förstår - fick själv ett helt nytt intresse för GW just iom att jag spelade Mutant 1984 (som är ett underbart spel).
 
Top