DoD Gamla äventyr blir som nya

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Eftersom ämnet togs upp lite i tråden om kommande produkter tänkte jag starta en egen tråd om det.

Vilka äventyr eller moduler till tidigare versioner av Drakar och Demoner skulle du vilja se till DoD23? Antingen för att de var så bra att du vill se dem uppdaterade, eller för att de inte var så bra och du vill se dem gjorda på rätt sätt. Eller något däremellan.

Jag tycker FL hellre bör blicka framåt än bakåt och inrikta sig på helt nya grejor än att återuppväcka gamla äventyr. Det bästa från förr är ju redan gjort eller så ligger det på kö för nyutgivning. Undantaget tycker jag är Marsklandet som jag gärna skulle se få sig en uppdatering liknande den Ärans väg fick. Ett läskigt träsk för SL att slänga in någonstans. Den tror jag skulle passa in i det upplägg vi sett DoD23 hittills fått.

Jag hade gärna sett att FL plockade upp konceptet "Äventyrspaket" med en samling kortare äventyr. Själva äventyren som ingick i de gamla paketen känner jag inget behov av att återuppliva. De går för övrigt mycket enkelt att själv konvertera till DoD23, om man skulle vilja det.

Här är länken till en omröstning vi hade för några år sedan. Det är bara officiella äventyr, och inte äventyr som var med i SInkadus, så det finns säkert en massa andra äventyr som skulle passa att uppdatera.

Barbia: Siratsias vita formelsamling skulle passa utmärkt för nyutgivning då det ligger i linje med nya Drakar och Demoners vilja att utforska äventyrsmiljöer. Här är platsen, här får ni ett uppdrag att göra med en nedräkningen och här finns massa konflikter i riket som pågår. Vad gör du? Barbia har en massa coola äventyrsplatser som vore suveräna för spel.

Marsklandet på andra plats av liknande skäl, även om det inte alls är lika bra som ovanstående.

Back