Nekromanti Games Workshop Gör Tokigheter

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag satt här och glodde på nätet och oj vad kul grunka jag hittade! Se bara! För er som inte orkade klicka på länken och glo så kan jag berätta att spelbutiker i USA får telefonsamtal från GW som varnar att de inte får sälja över nätet längre,
Also effective July 15th, no stores besides their own will be permitted to sell GW products on the internet.
Ergo kommer man inte kunna köpa sina figurer eller GW-böcker via internet längre via de butiker som erbjudit rabatter, utan endast via GW's egna nätbutiker (som inte erbjuder rabatter). Denna nyordning gäller även butiker i traditionell mening men som säljer via nätet också, i Sverige representerat av Tradition, Hobbyspel och SFBokhandeln, om detta nu gällder Sverige också och om de tre ger rabatter eller hur nu GW väljer ut adressaterna för sina brev.
Detta beror inte alls på rabatterna utan på grund av... eh... att de är förbannade på grund av att folk kränker deras intellektuella rättigheter på internet?

Nåja, dessa nyheter, som inte blivit bekräftade av GW ännu utan än så länge, vad jag kan se i skrivande stund, är detta bara uppgifter från några handlare och anonyma tips från USA. Om detta kommer att gälla i resten av världen framgår inte, då GW hållit truten om det hittills. Så det kan ju vara ett rykte, ett elakt sådant. Nåja, tyckte att ni skulle få veta om ni inte redan visste.
Själv har jag inte spelat Warhammer sedan Kaosdvärgarna försvann.


Storuggla, Rikkit
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Dags att hamstra då!! [nt]

Gäller väl att passa på att köpa så länge det går att få rabatt då...
Eller är detta kanske GWs ondskefulla plan. Sprida ut ett rykte som får folka att köpa mer av deras produkter bara för att de tror att det skall blir dyrare sen...
hmmmm :gremconfused:

Nåja, jag är i vart fall MYCKET ARG :gremmad: :gremmad: :gremmad:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Tja, de lär ju inte ha någon laglig rätt att stoppa sådan försäljning såvida inte de affärerna skrivit ett kontrakt med sådana klausuler.

Visst, de kan mycket väl välja att inte sälja till de affärerna. Det är helt i sin ordning, men de kan inte stoppa internetförsäljningen som sådan.

/Ulfgeir
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Däri ligger snuskigheten, för att sälja GW-stuff måste man skriva på ett kontrakt... :gremsmirk:
Men ja, det verkar osannolikt att GW skulle ha laglig rätt att förbjuda folk att sälja deras grunkor, men de kan helt sonika låta bli att sälja sitt stuff till dessa butiker i fortsättningen. Vi får se hur det går, GW säger inte ett jota om saken (deras egna forum har varit väldans tysta om saken)...


Storuggla, undrar om någon skulle bry sig på konsumentverket
 

Sting

Veteran
Joined
21 Feb 2003
Messages
174
Location
Arboga, Västmanland
Re: Dags att hamstra då!! [nt]

Arg, nja. Det blir jag nog inte då det är helt i linje med vad man kan förvänta sig av GW. Har själv inte köpt något på ett tag, men bara för att jag inte har några pengar till nöje...
 

Lord Duregar

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
246
Location
Kristianstad
Re: Dags att hamstra då!! [nt]

Det var ju inte bra!
Gäller detta om de affärer som står i GW's kataloger eller alla de som inte står.
I så fall klarar sig hönan agda som tur va=)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Dags att hamstra då!! [nt]

Detta gäller alla butiker som säljer GW-produkter via internet. I alla fall alla butikerna i USA, jag har inte hört något från Europeiska handlare ännu.


Storuggla, ska peta på några i morgon
 
Top