Nekromanti Göra ett rollspel tillsamans

Kotten

Veteran
Joined
18 Nov 2001
Messages
62
Location
Hovmantorp(växjö), kronoberg,
Hallå på er alla glada rollspelare! För det är ni väl? Nåja, jag hade tänkt att vi skulle kunna göra ett gratis rollspel tillsamans, alltså inget speciellt med det men det skulle vara roligt! Som om någon skötte reglerna någon/några världen, om någon gillar o måla kan ju alltid han/hon illustrera osv. osv. jag tyckte det skulle vara helt utmärkt om vi tillsamans kunde fixa något sådant... Intresserade så får ni gärna komma med förslag och ideér. Alltså inget proffessionellt utan bara att enkelt gratis rollspel sen dem som har medverkat kan ju kanske utveckla ett annat rollspel och sen ett annat, och vem vet sen kanske något blir så bra så det går att sälja.. Jag vet inte, men tanken med det här är ju att det ska vara en kul grej!
Kontakta mig på:
oktoberkotte@hotmail.com

eller svara på den här tråden vilken jag givetvis håller bevakad...
//Kotten
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Eller hoppa på något existerande projekt

"Nåja, jag hade tänkt att vi skulle kunna göra ett gratis rollspel tillsamans, alltså inget speciellt med det men det skulle vara roligt!"

Det finns en hel uppsjö med folk som har sina idéer till egna rollspel. De flesta av dem som lägger upp sina idéer vill nog ha någon form av hjälp. Varför inte söka upp någon av dem? Håll utkik på forumet och se om du hittar en intressant idé.

Själv har jag en hel uppsättning med rollspel som är gratis. Klicka på länken nedan och se om du är intresserad.
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: ...eller kanske terra Draconis?

Jag är också intresserad av intresserade presoner så ta gärna en titt på Terra Drconis (www.surf.to/ferret). TD är ett rollspel med ganska stillsam magi i en värld som baserar sig mycket på antiken i stället för medeltid.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Visst.
Ja e me.


Bara man slipper göra något som alla andra redan har gjort. Jag syftar mest på klassiska fantasy-grejer och dylikt.

Måste bara avsluta mitt andra lilla sidoprojekt, Öriket, sen blir de rock n' roll(om än bara halvtid då jag är lie smått upptagen ändå, men det e inget problem). Jag är bättre på att skriva världar och berättelser än regler(tror jag) och jag har tusen med(så vitt jag vet) ganska orginella ideer.

Och du, var inte orolig om att få anmält sej. När man väl HAR en konkret och intressant idé brukar det vara mycket lättare att få anhängare.

/Mask
"I did not have a sexual relationship with that woman, miss Lewinsky... but I am wearing her underwear"
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Underbara uppblåsbara

Jo tack, Krilles rollspel är ingenting att säga nej till. Vill du däremot ha äventyr till dessa rollspel kolla länken nedan.

Ps. Riktigt fränt citat du har fått till Krille, men det tog en stund att fatta. Namnet på källan kanske skulle vara till hjälp för det. Helkul scen, alltså.
 
Top