Nekromanti Gå vidare, slå dig fri! [Promotion]

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Gå vidar, slå dig fri! Är mitt nya OSR äventyr!


Glöm skatter! Den enda belöningen är vem du är efter kampen.


Glöm fällor! Det som dödar dig kommer vara tänkande, planerande och vilja ha smaken av ditt blod i sin mun.


Glöm utforskande! Du vet var de är, du behöver bara modet att kämpa.


Glöm sociala konflikter! Fanns det ett sätt att tvätta blodet från knivarna är det sedan länge glömt.


OSR som du aldrig har sett det förut! En samling boss rush äventyr där våldet och varför du utövar det är allt.


Ladda ner det gratis eller betala vad du vill: https://www.drivethrurpg.com/product/289336/Ga-vidare-sla-dig-fri?src=newest&filters=0_0_0_0_45337
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Så, Boss Rusher. Kanske min favorit genre av tv-spel. Istället för att ha långa banor att ta sig igenom så är det bara renheten och enkelheten av att slåss mot en massa pusselbossar i rad. Begränsningen inneboende i formen gör att bossarna måste vara handlingen, pusslen, fällorna, möjligheten för rollspelande och strider i ett. Det är aspekten jag har försökt fånga i GVSDF.

Jag vet faktiskt inte om det faktiskt ideologiskt är OSR längre vid extremen jag har tagit saker till, med stor sannolikhet är det inte det. Men termerna finns ännu inte etablerade att kalla det något annat. Det kanske är #artpunk eller Sword Dream eller någon av de nya grenarna av mediumet. Det är mindre viktigt.

Så vitt jag har kunnat upptäcka finns det bara en enda serie Boss Rush äventyr till något rollspel innan det här. De finns på The DMs Vault och är intressanta men är inte alls vad jag går efter.

Jag hoppas jag lyckats skapa något intressant här, det är egentligen en väldigt smal spelstil men en som jag ändå tror jag lyckats bygga något utav.
 
Top