Nekromanti Funderar

Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Sitter o funderar på att introducerar en stackars rollperson för någon slags älva, som har bestämt sig för att denne är rätt person att utföra ett visst uppdrag, dock har älvan lite svårt att uttrycka sig och kommunicera så det kan vara jobbigt, givetvis är det bara rollpersonen som ser älvan, och skulle denne ignorera älvan blir denne givetvis ganska förgrymmad och gör saker mot rollpersonen i tid och otid.
Någon annan som testat att göra så och hur bra blir det?

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Det är väl egentligen egalt, skulle kunna fungera med vilket som helst som har små/stora älvor o annat som har lite oberäknelig magi, fast tanken är förstås Västmark, men med lite fantasi går det nog i de flesta spel

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jaha, du...

En skojsam älva kanske utför små skickligt maskerade practial jokes mot rollpersonen tills denne vänder blicken mot honom. Det kanske även är möjligt att denne kidnappar honom när han sover (inte så han märker det och börjar skrika, alltså)...

Okej, vem känner för att strypa mig nu då?
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Jaha, du...

Det kan ju vara något att tänka på...
att kroppen blir tagen o använd till en mängd märkliga manövrar under nattens lopp och Rp är inte alls utvilad dagen efter....mwahahaha

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 
Top