Nekromanti FullTimeKiller RPG T10

GarraGrind

Veteran
Mitt hemmagjorda RPG som är baserat på filmen Fulltime Killer. Ge dig ut i den skitiga polisvardagen, eller den ännu skitigare yrkesmördarbranschen för att tjäna in ditt dagliga bröd. Skapa allianser med Yakuzan, Tong gänget eller andra gäng. Spela som en tillbakadragen veteransnut som numera är privatutredare.

Det finns en hel del att bolla med. Har inte detaljerat några regler, så det inte sätts några spärrar.

Testa gärna, eller åtminstone kika igenom det och ge mig gärna tips på hur jag kan förbättra det, eller kanske bara en kommentar om vad du tycker.

Taranis

Veteran
Jag skulle gärna sett "världsbeskrivningen" först i boken istället för att behöva blädda igenom nio sidor regler innan jag kommer till något som berättar om själva rollspelet (och jag har inte sett filmen så jag vet inget om stämning/teman).

Men att döma av beskrivningen av rollspelet så finns det nog intressanta aspekter att gräva ut ur "Fulltime killer RPG". Gör även detta i världsbeskrivningen, försök få läsaren ordentligt intresserad så han även läser genom resten av boken. Fyll ut med mer text istället för att hänvisa till filmen!

Taranis

Veteran
Det ser bättre ut. Fortsätt dock att fila på texten och speltesta reglerna ordentligt. Jag kan bland annat rekommendera att du sätter upp alla speldata i ordentliga tabeller istället för att skriva ihop dem i kompakta listor. Detta tror jag även skulle hjälpa dig själv när du spelleder och snabbt behöver speldata.

Att skapa ett bra rollspel som håller i längden kräver en rejäl dos tid och hängivelse.