NYHET Free League släpper Blade Runner rollspel

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Backernummer och efternamn spelar ingen roll, utan snarare prioriteras mindre paket. Dvs har man en massa addons har man tidigare fått vänta till sist. Fick mitt paket i fredags och kunde efter julsemester hämta ut det idag.
Jag fick mitt i fredags och hade SL skärm som addon.
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Nu äntligen hämtat även av mig! Ska bli superspännande att kolla hur uppdragen funkar och ser ut "på riktigt" och försöka lista ut hur jag skulle kunna skapa egna sådana!
Jag har inte kollat än, men min största farhåga är att det är svårt att skapa egna case files som ser vettiga ut, om man inte är bra på digitala redigeringsverktyg och/eller inte gillar att rollspela på digitala plattformar.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Jag har inte kollat än, men min största farhåga är att det är svårt att skapa egna case files som ser vettiga ut, om man inte är bra på digitala redigeringsverktyg och/eller inte gillar att rollspela på digitala plattformar.
Kanske en framtida WRNU-utmaning? Att skapa ett scenariokompendium till Blade Runner?
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Jag har inte kollat än, men min största farhåga är att det är svårt att skapa egna case files som ser vettiga ut, om man inte är bra på digitala redigeringsverktyg och/eller inte gillar att rollspela på digitala plattformar.
Borde inte vara så svårt att skapa mallar för InDesign/Affinity Publisher för att användas för tredjeparts-tillverkning. BR kräver kanske bara mer än en i och med handouts men... Som sagt, borde gå.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,032
Jag fick också mitt i dag, precis lagom tills jag insåg att jag antagligen bara kommer spela spelet online. Men kul att hålla grejerna i handen, så klart!
 
Top