Nekromanti Fransmannens idé i praktiken

Tell

Hero
...och när jar referar till fransmannen menar jag montevadtusanhannuhette, deras ende tänkare bortsett från Bastivadtusanhannuhette.
Och meningen med tråden är maktdelning i rollspel. Jag fick en helt galen idé för ett tag sedan om att spela samma kampanj med, säg, 6 grupper a fyra spelare i varje, och då låta dem spela i olika delar av samhället - kanske till och med olika länder. Jag vet att det skulle bli rätt mycket jobb, och att jag troligen kommer att ha gett upp idén om en vecka, men dock. I korthet frågar jag: har någon erfarenhet av sådana.. tja.. multigruppskampanjer? fungerar det även i praktiken?

(orfeus suktar efter möjligheten att både få chansen att beskriva hovintrigerna och konsekvenserna av dessa på marken och bland stadens borgerskap)

Caesar

Veteran
Vi körde ett äventyr med två grupper á fyra spelare en gång för några år sedan. På den tiden var det visserligen DoD -91 som gällde men det fungerade rätt bra. Fast det var ganska mycket jobb för spelledaren efter vad jag förstod och det var egentligen inte någon bättre spelupplevelse, åtminstone inte för mig, så jag tror inte det är något jag skulle rekommendera. Men testa kan man ju alltid göra...

AEGIS PRIME

Swordsman
Får tankar med det "klassiska" Operation Kirkwood (Jag gissar på att jag kommer att få spöstraff för att kalla det för klassiskt) där man spelar två grupper. Har använt mig mycket av saken, både det äventyret men även när jag skapar kampanjer. Det hela gör att man som SL får en helthetsbild och en känsla som är svår att förstå. Mycket jobb... Ja det kan man ge sig på. I synnerhet med 24 spelare...

Tell

Hero
jaja... det var en trevlig idé.. tack för råden.
kirkwood?