Nekromanti Framstegsrapport Wolframfästet 8 januari 2010

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Nytt år, ny energi. Hösten var tung och all kreativitet sinade. Men nu har jag fått ny fart på skrivandet. Anders L och Marco gav mig under förvintern en massa bra input på regelmotorn. Det blev bland annat ett nytt och enklare skadesystem. Ny speltest är på gång nu.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Härligt Anders!
Kul att höra att det går framåt igen och att det är nya friska tag. Kul också att regelmotorn utvecklats. Själv hade jag ju inte så mycket att säga på den punkten. Eller hann inte rättare sagt. Det är ju körigt som pappa måste jag säga, annars hade jag gärna ingått i speltestet också. Kul i alla fall och grattis till alla framstegen med spelet. Ska det verkligen bli roligt att få se WF i dess färdiga format.

Nåväl, säg till om det är något annat en relativt upptagen pappa ändå kan hinna med så vet du att jag gärna ställer upp.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter trevligt Andres!
Hoppas också att det löser sig p alla sätt & vis!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Inga nya nyheter om WF i faggorna snart? :gremsmile:
Känner att nyfikenheten hos mig krypa på igen och att jag helt enkelt måste fråga hur det går för dig, Anders?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Krank med polare ska speltesta den nya regelversionen. Jag hoppas få resultat under februari. Själv ägnar jag mig åt att söka jobb. Plötsligt har jag blivit kallad på flera intervjuer. Hålloms tummar.

Anders
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Mekanurg said:
Krank med polare ska speltesta den nya regelversionen. Jag hoppas få resultat under februari.
Är vi den enda speltestgruppen? Oj! Jag kan repportera om progress: Vi har skapat rollpersoner och tyckt saker om det, men eftersom det huvudsakligen var själva spelsystemet vi skulle ge respons på så håller vi tand för tunga på den punkten, iaf tills vidare. Nu i början av året har det varit knivigt att få ihop ett spelmöte - jag har åkt till växjö, folks föräldrar har fyllt år och allt vad det är.

Jag har passat vidare spelledarskapet till Yrebure här på forumet, eftersom han är gruppens största fan av swashbuckling och därtill letat efter något att spelleda. Vi planerar att kunna spela nästa gång helgen v5 och jag tänker pusha för att vi åtminstone kör någon första "början"- grej i Wolframnästet, även om SL kanske inte hunnit förbereda sig helt och hållet.

Så; en statusrapport utan spoilers. Ta-daaah! =)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
krank said:
Är vi den enda speltestgruppen? Oj! Jag kan repportera om progress: Vi har skapat rollpersoner och tyckt saker om det, men eftersom det huvudsakligen var själva spelsystemet vi skulle ge respons på så håller vi tand för tunga på den punkten, iaf tills vidare.
Ja, ni är den enda speltestgruppen för närvarande. Och alla konstruktiva synpukter, på vad det vara må, mottages taxamt. Jag ser fram emot att skriva klart spelet så snart jag har fått klart vilka svaga punkter som finns kvar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Krank med polare ska speltesta den nya regelversionen. Jag hoppas få resultat under februari.
Härligt! Blir dock rejält ledsen för att jag själv inte har tillfälle att speltesta. Hade gärna gjort det annars.

Själv ägnar jag mig åt att söka jobb. Plötsligt har jag blivit kallad på flera intervjuer. Hålloms tummar.
Ja, då får väl en annan lov att hålla tummarna också då med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut nu. Du får ha all lycka till med intervjuerna och jobbsökandet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Mekanurg said:
Ja, ni är den enda speltestgruppen för närvarande.
Nyfiken i en strut: Är det för att du valt att bara ha en i taget, eller var det bara vi som anmälde oss?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Ni anmälde er först och just nu känns det som att det räcker med en speltestgrupp. Om det finns betydelsefulla buggar i systemet borde de visa sig rätt snabbt under en spelsession.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Ni anmälde er först och just nu känns det som att det räcker med en speltestgrupp. Om det finns betydelsefulla buggar i systemet borde de visa sig rätt snabbt under en spelsession.
Plus att det blir väl någon form av print-on-demand (?) så att du inte behöver lägga ut flera tusen och trycka en stor hoper böcker direkt, vilket gör möjligheten att revidera och släppa en andra version ganska så lättillgänglig om det dyker upp oupptäckta problem senare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
solvebring said:
Plus att det blir väl någon form av print-on-demand (?) så att du inte behöver lägga ut flera tusen och trycka en stor hoper böcker direkt, vilket gör möjligheten att revidera och släppa en andra version ganska så lättillgänglig om det dyker upp oupptäckta problem senare.
Fast det är som sagt en hyfsat tidig variant, och vi fick den som PDF.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Mekanurg said:
Ni anmälde er först och just nu känns det som att det räcker med en speltestgrupp. Om det finns betydelsefulla buggar i systemet borde de visa sig rätt snabbt under en spelsession.
Ok... "ingen press" alltså =)
Nå, vi ska göra vårt bästa för att visa oss mogna uppgiften, och skriver ihop ett samlat dokument med våra upplevelser när vi är klara...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
solvebring said:
Plus att det blir väl någon form av print-on-demand (?) så att du inte behöver lägga ut flera tusen och trycka en stor hoper böcker direkt, vilket gör möjligheten att revidera och släppa en andra version ganska så lättillgänglig om det dyker upp oupptäckta problem senare.
Fast det är som sagt en hyfsat tidig variant, och vi fick den som PDF.
Mjo, fast jag menade inte nu. Förstår att det bara är textfil ännu. Jag menar sedan när Anders anser sig klar och om det kanske i det fallet ändå dyker upp saker senare som missats. Då kommer det ju vara enkelt att fixa det i alla fall genom att skriva om lite och slänga ut en reviderad upplaga för p-o-d eftersom det inte trycks direkt såsom i vanliga fall.
 
Top