Nekromanti Från Kristalltjuren

Konrad Konvalj

Myrmidon
Då var det dags för lite bilder igen.
Ost-Lorden Konrad Konvalj publicerar härmed ett rätt udda gäng..

Äventyret som spelades var Kristalltjuren DoD, och rollpersonerna befann sig i en gigantsik vinflaska har jag för mig? Flaskan var en värld kallad Bythos (om jag inte minns fel?), och där levde bland annat en varelse kallas för Buthaner. Dessa små gosiga varelser fanns i 22x2 utföranden. De namngavs 1-1 upp till 1-22 och 2-1 upp till 2-22 även detta är lite osäkert, men de som spelat eller varit spelledare vet nog vad jag pratar om.

Från vänster:
Buthan 1-21, Ärkemagikern Kyrman, Buthan 2-5, Naramsi av den Östra klyftan.

Minns jag inte fel så fick två av mina spelare äran att spela dessa varelser eftersom deras karaktärer gick döden till mötes i flaskvärlden..

Attachments

Ram

Skev
Var det inte i ett ihoprullat pergament Bythos låg?

//Ram - Kan också minnas fel...

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ram said:
Var det inte i ett ihoprullat pergament Bythos låg?

//Ram - Kan också minnas fel...
Jo det stämmer nog!

Vinflaskan låg nog på bordet, och det vin som spillts på pergamentet var nått form av hav som RP:na var tvungen att korsa för att ta sig ifrån Bythos.

Minns jag inte fel så färdades de på ett korkliknande material som i själva verket var en ost.

Magnifikt! Det var svårt att hålla masken som SL eftersom vi är besätta av just ost. Så härligt..

Markehed

Warrior
Det är faktiskt en rolig idé passar verkligen in i Drakar & Demoner i alla fall om man väljer att ta det med en klackspark.