Nekromanti Frågor

Re: Motfrågor

1: Vad har Kult som inte DoD har?
Ett genomgående skräcktema. En skrämmande kampanjvärld.

2: Vad har VtM som inte DoD har?
Ett genomgående skräcktema. En skrämmande kampanjvärld.

Och nu när jag har svarat borde jag väl kunna säga: Du har fel.

Om du inte råkar tycka att vampire har ett genomgående skräcktema så får det väl stå för dig?

chrull
 
Re: Motfrågor

Du har fel.

Vaddå har fel? För sista gången, jag frågade vad som gjorde Vampire till ett skräckspel.

Om du inte råkar tycka att vampire har ett genomgående skräcktema så får det väl stå för dig?

Det gjorde det också ända tills Arcana frågade om min åsikt.
 
Re: Motfrågor

Vaddå har fel? För sista gången, jag frågade vad som gjorde Vampire till ett skräckspel.

"Svara på båda frågorna så erkänner jag att jag har fel" var det någon som sa tidigare...
 
Re: Motfrågor

Ett skräck rollspel är enligt min mening ett äventyr oberoende av system där inte bara karaktärerna utan även spelarna blir rädda. /images/icons/yikes.gif Så jag håller med om att spel specifika regeldiskussioner är väldigt ointressanta /images/icons/sick.gif. Däremot suger jag i mig av alla tips och förslag på hur jag kan skrämma skiten ur mina spelare, utan att behöva ge dem ett tärningslavemang. /images/icons/devil.gif
 
En varulv är vad du och dina medspelare bestämmer att den ska vara i det spel du spelar. Om Vampier är ett skräckrollspel är det upp till dom som spelar det. Själv tycker jag att det mest liknar någon typ av komedi.
 
Vampyr-komedi

"Själv tycker jag att det mest liknar någon typ av komedi."

Tja, jag har hört talas om en nosferatu som bodde i källaren hos en ventrue och skrev tantsnusk under pseudonym. Det blir vad man gör det till :gremwink:
 
Back
Top