Nekromanti Frågor om Neotechs värld...

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Världen är ju det som, _än så länge_ är dåligt utbyggd till N2.
Så därför tänkte jag att ni här kan fråga lite vad ni vill, om lite obskyra saker kanske, som hur snabbköp ser ut eller nåt. Jag ska försöka svar apå allt, men det är inte officiella svar jag ger, möjligen det där mittemellan som kallas 'halvofficiella'...
Det är ju så lite aktivitet här ändå...

/RipperDoc
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Jag har tänkt på sånadär stora arkeologier (hette det inte nåt sånt?). Nu har jag inte N2 men det nämdes i förra upplagan. Tror bestämt att det låg en i Sthlm.
Är dessa helt självförsörjande? Kan man leva ett liv där?

/Sir Foilan

"Blessed are the cheesemakers"
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Arkologierna är lite överskattade faktiskt...
Och de finns i ett otal versioner...
De vanligaste är inte så visionära som man kan tro. Det brukar oftast innebära att de har inomhusträdgårdar, egna klimat och invecklade el-, vatten- och ventilationssystem. Sådan är de i Stockholm, och de flesta andra företagsarkologierna. En del av dem skulle kunna vara självförsöjrande åtminstoen ett tag, vilket kan vara ett led i företagets försvarsstrategi. Säkerligen har många inbyggda försvarssystem och ofta rent militäran sysften, som arkologin i La Paz, för Cybderdom (vet inte om de fortfarande finns kvar i N2...)
Sen finns det forskningsarkologierna, som försöker bygga upp en egen värld. De har stora glaskupoler, och skryter vitt och brett med att de enda de får in är solljus, resten går av sig själv. Dessa har hypermoderna, genmodifierade plantage, egna bevattningssystem och vattenkretslopp, etc.

Nåt mer? :)

/RipperDoc
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Deffineringen av en Arkeolog *ler* gör att man kan säga att det nu redan existerar en i Luleå..
stormarknad flera våningar längst upp bostäder.
Har en vän som jobbar i den byggnaden har brukar äta lunch och middag tillsammans med sin fru i resturangen eller i fiket sen kan han ioch för sig ej handla mat ( möjligen lördags godis ) men han kan genom en glaserad gång bro komma till Filmstaden och där se på Bio exempel vis Gladiatorn.

Så den kan räknas som en Arkelogi
Hatten mindre seriös
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Deffineringen av en Arkeolog..."

...är nog en sådan som letar efter gamla saker i marken!

/Sir Foilan - "Messersmith"

"Blessed are the cheesemakers"
 
Top