Nekromanti fråga

Gaidin

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
9
Location
Borås
finns det någon här som har äventyr eller äventyrsuppslag till en grupp bestående av onda RP så kan ni maila mig eller skriva här.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Re: svar

RP är en grupp kyrkoriddare.. som har konverterat.

Deras ledare skickade dem i döden på något slagfält (för att klara sig själv).
Nu har de återkommit från andra sidan gud vet vad, med starka hämndbegär.
De hämnas på dem som de beskyddade tidigare och ser sin tidigare kyrka som främsta fiende.

Samtidigt plågas de av minnen från sin "goda" tid, samt av människornas reaktioner. Men de har inget val, de kommer att vara dömda tills dess de har uppfyllt sin uppgift..

- Zire
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag säger...

Jag säger den gamla vanliga...

Det finns ingen ondska.

(Skoja bara lite... Det är klart att man kan ha "onda" RP:s.)

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 

Gaidin

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
9
Location
Borås
Re: Motfråga

Vi spelar i DoD och RPna består av två halvorcher som är medlem i samma klan, en konverterad alv
och en person som inte har gjort sin RP än.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Re: Motfråga

Jobbig blandning.
Du har inte mer bakgrund på dem?

- Zire
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Re: svar

Onda rollpersoner blir lätt väldigt tråkigt i längden.

Walk softly and carry a big stick.
 

Gaidin

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
9
Location
Borås
Re: Ja visst är det

Jag har inte fått bakgrunderna från spelarna än men dkulle tro att hlavorcherna bodde i en klan någonstans i bergen och alven tillber n¨gon gudomlighet eller löiknande
 

darkmoor

Veteran
Joined
5 Jun 2000
Messages
178
Location
Innertavle(Umeå), Sverige
Varför inte ett helt vanligt klassiskt fantasy-äventyr där hjältarna(inte RP) måste jaga efter skurkarna för att de har gjort något ont. Fast sett ifrån skurkarnas(RP) håll.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Varför inte ett helt vanligt klassiskt fantasy-äventyr där hjältarna(inte RP) måste jaga efter skurkarna för att de har gjort något ont. Fast sett ifrån skurkarnas(RP) håll.

Det kan vara ganska kul. Jag är inte mycket för att spela elakingar men spelade ett Harnäventyr på LinCon där vi spelade ett gäng korrupta politker som hade gjort ett avtal med en otäck entitet och SL hade en grupp 'äventyrare' som å några hederliga politikers vägnar försökte sätta dit oss. Blandat med detta fanns det lite andra problem som var tvunget att ordnas så att vi fick ont om tid att ordna problemet med de snokande äventyrarna.

[color:green]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Varför inte ett helt vanligt klassiskt fantasy-äventyr där hjältarna(inte RP) måste jaga efter skurkarna för att de har gjort något ont. Fast sett ifrån skurkarnas(RP) håll.</I>

Måste inte vara fantasy heller; Gillbringarna körde ett Westernäventyr häromsistens där man spelade igenom historien om Tombstone (O.K. Corral och allt det), men där rollpersonerna var Clanton-gänget och hade Wyatt Earp och Doc Holliday som sina motståndare.

Själv tycker jag den ultimata skruvade klassikern vore ett fantasyäventyr där man måste rädda en drake från en elak jungfru. (-:

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ha! Rätt kul att spela på gamla klicheér! Arvidos säger: Kör hårt!

Ondska är svaghet
-Var stark.

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 
Top