Nekromanti Fråga till RiotMinds

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
När kommer Jorges Bestiarium ut i handeln, och hur många sidor kommer det att ligga på? Svara över 300 sidor och gör mej till en lycklig man!

Hygglo - The wise man from the east.
/images/icons/cool.gif
 

Sindlast

Veteran
Joined
16 Jun 2000
Messages
89
Location
Halmstad
Ju större desto bättre!!!

Vad för typer av varelser kan vi vänta oss? I DoD -91 fanns det varelser från alla möjliga religoner och mytologier från världen över, men Ereb var ju också en skiftande kontinent som hade snöstormar och sandstormar...
Trudvang är väl (som jag har fattat det) en lite kyligare kontinent som är kraftigt norden inspirerad?
 

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Det viktiga är inte antalet sidor utan kvaliteten på sidorna, den ska vara bra monster med mkt info om utseende och beteende inte bara en massa värden..

Mvh Schesuz
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Man får väl hoppas att det bara blir monster och varelser som passar in i den nordiska världen

Inga Sfinxar behöves

"Soylent Green is people!"
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Okey, jag har inte provat DoD6, men en nordisk värld, hallå det finns ett spel som heter "Viking", Drakar och Demoner skall vara en fantasy värld som Altor och därför en massa demoner och drakar och annat smått och gott. I DoD6 lär det bli en j-vla massa plundrande och slåss mot varandra bara, nej tacka veta Ereb. Tack för dom orden.

P.S. Nu lär det komma en hel del kritik mot detta, men det spelar ingen roll, jag står för vad JAG tycker och jag tål kritik, så "Hit Me" D.S.

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>en nordisk värld, hallå det finns ett spel som heter "Viking", Drakar och Demoner skall vara en fantasy värld som Altor och därför en massa demoner och drakar och annat smått och gott. I DoD6 lär det bli en j-vla massa plundrande och slåss mot varandra bara, nej tacka veta Ereb.</I>

Ingen har sagt att Trudvang kommer vara "fornnordisk" - man kommer knappast att spela vikingar - och av det lilla man har sett av den hittills verkar den inte bli det heller.
Det har sagts att den ska vara "nordiskt inspirerad" (John Bauer har också nämnts i sammanhanget), vilket uppenbart handlar mer om djup barrskog, långa vintrar, älgar vid dimmiga skogstjärnar, etc. Det är mest en fråga om att stryka bort de influenser som inte passar dit - typ, sfinxar.
Det finns förvisso värden för varelser ur grekisk mytologi i regelboken, men sist nån hörde var väl den inte skriven för en specifik värld.

--
Åke
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
*suck*

Jag antar att du inte läst något alls ur Riotminds vision om Trudvang - eller lyssnat på diskussioner tidigare på forumet?

Typiskt exempel med Chronopia - alla baserar endast sina tycken på de rykten de hört utan att ens bry sig att kontrollera fakta...

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen...""
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,469
Location
Stockholm
Kommentar

Hej!

Jag tycker att det är tråkigt att du dömer ett rollspel utan att, som du själv säger, ha provat det.

Listan på monster som ska finnas i Trudvang är, såvitt jag vet, inte spikad ännu, men inkluderar både gamla traditionella DoD-monster (till exempel drakar) som nya monster (som jag inte får säga något om). Definitivt fantasy-känsla på dessa.

Eftersom Viking mer får ses som ett "historiskt" rollspel ser jag ingen som helst risk med att DoD skulle hamna i den genren. Om du även hade läst regelboken tror jag inte att du hade behövt oroa dig för att Trudvang inte skulle bli fantasy.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Tja med tanke på växthuseffekten så borde väl ett norden inspirerat rollspel vara regnigt , även om jag helt klart gillar det traditionella norden bättre.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Det finns väl inga fabriker i Trudvang? Inga fabriker = ingen växthuseffekt

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 

Erkki

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
74
Location
Malmoe, Sweden, Tellus.
Jag hoppas att den innehåller beskrivning av demoner då dessa lyser med sin frånvaro i regelboken. Det är ju trots allt Drakar och DEMONER vi talar om.

Annars hoppas jag jätte, jätte, jätte mycket på att ankorna kommer tillbaks.

Erik
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
<EM>(hatar både regn och snö....)</EM>
Tur då att det är din RP som måste pulsa i snö. /images/icons/smile.gif

/[color:green]Han</font color=green> som är nöjd med sina monster och varelser i form av monsterböckerna
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: *Ahem!*

Du menar väl inte att du står för en positiv åsikt angående Chronopia som kampanjvärld för Drakar & Demoner???
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Det är ju jättelångt till April! Så länge orkar inte jag vänta men jag är väl tvungen, man har ju trots att väntat på Neotech offensiv i 3 år nu

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 
Top