Nekromanti foto+photohopfilter eller målning?

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

I några fenixartiklar om western så har det funnits väldigt fint gjorda porträttbilder. Någon som uppmärksammat detta? Min fråga är om dessa bilder är målade, isåfall med vad? Eller om det i själva verket är porträttfotografier som man använt photoshop filter på för att se ut som målningar?

/Eagle
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Det skulle vara enklare att svara på din fråga om du hänvisade till någon specifik artikel.

Annars uppstår lätt missförstånd kring exakt vilka bilder du menar.

Menar du de som ser ut ungefär såhär



så är de gjorda av Lukas Thelin, med dator och Wacom-bräda.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, tro det eller ej. Länken som Dante lagt upp till Thelins sida bevisar det. Thelin är kort och gott förbaskat skicklig med sin Wacom, vilket förklarar det mesta bakom de bilderna. Just skälet till att jag i "favoritillustratör-tråden" nämnde Thelin bland mina favoriter. Älskar just hans sätt att arbeta med kulörer. Blir så fett snyggt.

Vill du se exempel på hur duktiga Wacom-pulare får till det så är det bara att söka på "how to draw" +"wacom" och dylika sökord på Youtube. Väldigt imponerande och väldigt roligt att titta på.
Om inte annat är det kul att se de nyare wacom-brädorna för 20-40 papp, med screen direct i brädan samt alla viktiga kontroller på den också. Damn nice.

(Säger solvebring som önskar att han hade pengar att köpa iaf en billig wacom och börja testa).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Min gissning är att de är skickligt målade (kanske med foton som förlagor)... vet inte i vilket program, själv hade jag nog använt Painter eller ArtRage för det stuket.
 
Top