Nekromanti Forumist äventyr.

Isendul

Veteran
Jag tycker nästan att det finns för lite äventyr till eon, och att göra egna tar tid och blir inte helt perfekt...

så därför skapade jag denna tråd, där ett äventyr i mundanas östra region byggs upp...

året är som alla vet 1512 S.T. eller 2967e.D.
Äventyret bygger på fientligheten mellan Consaber och Thalamur, Colonan ligger illa till som kommer att användas som slagfält (om det blir några krig, alltså) och Thalamur invaderar Alarinn för att dem tror att de allierar sig med Consaber.

Det hela blir ett stort Scenario där Consaber, Thalamur, Colonan och Alarinn kommer i konflikt med varandra på ett eller annat sätt...

Så! då är det bara för folk att förtsätta bygga.

Flurtis

Hero
Jag brukar börja med att fråga mig vad ska rollpersonerna ha för nån roll i konflikten? Tillhör dom en viss part eller är dom utomstående? Kanske medlare ifrån något annat land.

Jag tycker det skulle vara en sjysst ide med ett gäng utomstående rollpersoner som skulle upptäcka den potentiella faran med en Consaber vs Thalaamur konflikt i och med Jargiens inblandning och därav ett potentiellt världskrig.
Det skulle då vara rollpersonernas främsta uppgift att förhindra denna drabbning.

Avslagen_Cola

Warrior
Ett annat alternativ är att de är cirefalier som ska göra det som cirefalier gör när konflikter uppstår... Utnyttja alla inblandade parter och vinna så mycket som möjligt på situationen! Detta kräver lite mer erfarna spelare som kan ta lite egna initiativ osv.

Isendul

Veteran
Men typ antingen utifrån eller ifrån konfliktländerna.

det ska vara personligt på något vis, ungefär som att någons älskade farbror eller bror är inblandad