Nekromanti Flummande besvärjelser.

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
effekterna identifiera och sant namn
är tillflummande.
identifiera är provisorisk och kan användas
till att frammana demoner (jag ver hur elaka banditer :gremwink: ).
man ska då "peka ut" en varelse med dess sanna namn.
får man reda på namnet då?

sant namn verkar bara användas till att ta reda på det sanna
namnet och är pernament. vad händer om man tappar
bort namnet?

frågan är: har effekterna något gemensamt, eller är det bara
peka ut och lista ut sant namn.
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
513
Location
Umeå
Sannt namn ger dig det sanna namnet på en enitet som du kan skrivaupp eller memorera.

Identifiera pekar utt en enitet som kan påvärkas av besvärjelser detta kräver enitetens sanna namn. Det spelar ingen roll om man har sutlit lappen med namnet från grannproffesorns antekningar eller om man tar reda på namnet i början av rituale eller något annat, så länge man har namnet när efekten identifiera vävs så fungerar det fint.

så kort sanna namn har inget med identifiera att göra men identifiera har med sannt namn att göra.

Lijat - försöker förklara.
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Re: Flummande besvärjelser.(OT)

Hur får man en piratmissla att se elak ut?
Sätt på en ögonlapp, slå ut ett par tänder, ge honom/henne en sabel och lär honom/henne snacka lite kosntigt :gremwink:
 
Top