Nekromanti Fler arter till Fantasy!?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Någon som roat sig med att skriva speldata för fler arter till Fantasy!? Jag tänker på sådant som ankor, karkioner och annat trevligt.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag borde förstås ha skrivit fler NYA arter (eller raser som det väl heter i F!). :p
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,065
Nu har jag inte skrivit stats. Men jag kan ju göra en önskelista om det är en bok på gång igen eller om luddwig saknar inspiration.
(Kan hända att någon av förslagen redan finns i F's monsterböcker)
Ankor
Varg/rått/örn/hajmän (och kvinnor)
Karkioner
Onaqui
Doppelganger
Basilisk
Mantikora
Kentaur
Dödsriddare
Frostvarg
Div. Gastar
Div. Var- ulv/råtta/etc.
Lindorm
Lyktgubbe
Mara
Stryparranka
Skuggbest
Alfin
Bäckahäst
Illusionsträd

Finns säkert några till men nöjer mig här så lnge...
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Så vitt jag vet är det ingen ny monsterbok på gång. Arfert lär istället jobba med både en äventyrsbok och en världsbok. Jag har inte heller någon direkt brist på inspiration men det hindrar inte att jag gärna tar del av andras fantasifulla skapelser. Det kan också finnas ett visst samband mellan min febriga tillvaro här hemma och efterfrågan på trevliga inlägg på forumet. :rolleyes:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
luddwig;n259811 said:
Det kan också finnas ett visst samband mellan min febriga tillvaro här hemma och efterfrågan på trevliga inlägg på forumet. :rolleyes:
Den bästa anledningen!

Ankor är något jag verkligen börjat digga på äldre dagar. Jag är synnerligen nyfiken på en vårld där vi har ankor och vargfolk, där vargarna tanska nyligen tog steget upp till att vara civiliserade och innan dess hade en tendens att betrakta ankorna som mat, så det nu finns en massa underligande blodsfejder, och vargarna ganska motvillgt accepterat att det inte är okej att äta "folk".

Sen år dvärgar och alver i gengäld bundsförvanter och vänner, men har problem med människorna.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag måste göra er besvikna, nya monsterboken är bara en samling av de bästa monstren som redan finns utgivna, fast samlat i en pocket. För många som köpt Fantasy! Pocket äger tydligen ingen annan bok. Så den fyller ett behov.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Arfert;n260741 said:
Jag måste göra er besvikna, nya monsterboken är bara en samling av de bästa monstren som redan finns utgivna, fast samlat i en pocket. För många som köpt Fantasy! Pocket äger tydligen ingen annan bok. Så den fyller ett behov.
Det är klart. Man vill ju ha matchande format på böckerna :)
 
Top