Finns korridorer?

BeansMoster

Veteran
I era grottkräl, existerar korridorer mellan rum? Sker slumpmöten (eller planerade) där, har de fällor, tar de tid att passera?

Eller binds rummen enbart samman av abstrakta streck?

Varför?

Det beror på platsen så klart, men för det mesta har jag korridorer. De måste navigeras som alla andra utrymmen.

Det beror på platsen så klart, men för det mesta har jag korridorer. De måste navigeras som alla andra utrymmen.
När väljer du bort dem? Vissa spel, eller är det något annat som styr (jag vet inte, genre, tidsbegränsningar på spelmöten)?

Absolut! Korridorer är fantastiska!
Man kan inte stå i bredd hur som helst, man kan inte bära vad som helst igenom dem, de fokuserar och koncentrerar flöden, de är långa, trånga, läskiga och äter upp skenet från facklan. Ljud ekar snabbt och metalliskt.

När väljer du bort dem? Vissa spel, eller är det något annat som styr (jag vet inte, genre, tidsbegränsningar på spelmöten)?

Om jag gör ett point crawl ryker de. Eller om det är en kompakt plats som ett litet gravvalv. Mem det är nog mest när det känns som att de inte passar i fiktionen

Visst finns det korridorer av olika slag. Där kan allt möjligt hända.
När vi lirade nu sist skulle BBB (Brända Bössan Boys) ta sig igenom en väldigt smal liten grottkorridor, väl där i "korridoren" blir de attackerade av Piercers vilket gör den där trånga, klaustrofobiska korridoren ännu trängre och mer hotfull. Korridorer är spännande om man gör dem spännande. Även en korridor som är helt tom kan ju upplevas på olika sätt vilket tillför spänning i spelet. Man kan spela på ovissheten vilket alltid är roligt.

Back