Nekromanti Filmrekommendation

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
När jag var nere och hälsade på mina polare i Lund härom veckan passade vi på att se en alldeles underbar film: Galaxy Quest.

I filmen är GQ en TV-serie som gick runt 1970 som handlade om ett rymdskepp och dess besättning, som åker runt i galaxen och skipar rättvisa och stöter på konstiga varelser och fenomen. Efter TV-serien var de flesta av de medverkande så typecastade att de enda jobb de har numera i stort sett är att åka omkring på Galaxy Quest-konvent (känns detta igen?).

Dock så har ett gäng rymdvarelser snappat upp sändningarna av GQ, och modellerat hela sitt samhälle och teknologi därefter i tron att programmen är "historiska dokument". De har dock råkat i lite problem med en annan rymdras, och åker därför till jorden för att be besättningen på rymdskeppet i fråga om hjälp. Detta leder till att skådisarna i TV-serien nu hamnar i vad som princip *är* serien.

För de som har minsta intresse av Star Trek och liknande saker är denna film ett måste att se. Gå och hyr den NU! Fast OK, ni kan väl vänta till i morgon om ni måste... men bara om ni måste!

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Hehe, jag har den på VCD [nt]

...

"All fled, all done, so lift me to the pyre,
The feast is over and the lamps expire"
 
Top