Nekromanti Film fråga

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,521
Om du blev inlåst i ett rum med bara en enda film som kördes dygnet runt i flera månader eller år tills du blev vansinnig... Vilken film hade gjort dig mest intressant galen?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Sex and the City-filmen.

Eller en annan valfri film om amerikaner med märkligt höga inkomster och en skev syn på världen, ekonomin och relationer till sig själva och andra människor. När man plötsligt börjar tro att den världen är verklig och normal så är man helt vansinnig och blir något slags uncanny-valley människa. Man platsar NÄSTAN in. Vid första kollen ser allt normalt ut. Allt man säger kan tolkas som vettigt och sansat innan man faktiskt lyssnar och tänker efter.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Eraserhead. Fick ont i huvudet av en enda genomtitt.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,999
Location
Ett häxkräl
Stjärnkrigen I: Spökhotet. Dålig i samtliga dimensioner en film kan vara dålig i. Till och med titeln suger! Det är den fjärde filmen! (Och var är spöket?) Också beviset att en person med Filmkonst 01% förvisso kan lyckas göra flera bra filmer på raken, men förr eller senare börjar tärningarna uppföra sig normalt igen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Den franska filmen La moustache

Jag tror jag hade ifrågasatt min egen existens.

??????
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,118
Bamse och tjuvstaden.

Jag har redan konsumerat den passivt ett otal gånger med anledning av besatt tvååring.

Därmed har jag redan förkokat min hjärna, och lidandet fram till att galenskapen infinner sig som en befriare borde vara ganska snabbt avklarat.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,325
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
chrull;n323655 said:
Sex and the City-filmen.

Eller en annan valfri film om amerikaner med märkligt höga inkomster och en skev syn på världen, ekonomin och relationer till sig själva och andra människor. När man plötsligt börjar tro att den världen är verklig och normal så är man helt vansinnig och blir något slags uncanny-valley människa. Man platsar NÄSTAN in. Vid första kollen ser allt normalt ut. Allt man säger kan tolkas som vettigt och sansat innan man faktiskt lyssnar och tänker efter.
Du är helt rätt ute med den här beskrivningen. Jag har redan tvingats se skiten flera gånger då min fru har någon sorts nostalgisk koppling till serien då det var en av de första västerländska serier hon och hennes vänner verkligen följde. Så jag har sett både ”Sex and the City” 1 och 2 flera gånger för att få min fru att titta på filmer som jag gillar och hon har varit tveksam inför.

Och jag avskyr verkligen ”Sex and the City”, liksom hur fan kan en kämpande skribent ha råd med en lägenhet på Manhattan och samtidigt äga lyxprylar till ett värde som vida överstiger allt jag någonsin konsumerar i hela mitt jävla liv!? Visst att huvudpersonen när filmerna utspelar sig har kommit vidare i karriären etc, men filmerna är fortfarande ren jävla tortyr där jag som tittare långsamt men säkert överger det jag en gång trodde på till att tro att Gucci, Prada, MiuMiu, och Fendi är det viktigaste som finns. Arrgh, de här filmerna får verkligen hjärnan att koka.
 
Top