Nekromanti Feuflux

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Feuflux (och/eller Olof Jonasson) heter jag och är en 31årig smålänning som bor i Linköping. Med fru, 2 barn, kedjehus och katt är jag mest medelsvensson på hela wrnu. Jag har ganske bred, men inte djup, kunskapsbas vilket innebär att jag kan hänga med i diskussioner om bilar, fotboll eller rollspel utan problem, men så fort det blir för detaljerat, typ motortyper, italiens startelva eller regelsystem i indiespel så har jag överhuvudtaget inget att tillföra.

Jag har spelat följande spel tillräckligt ofta för att det inte ska gå att avrunda antalet speltillfällen till noll: drakar och demoner 4, drakar och demoner 5, drakar och demoner 6e, mutant:ua, feng shui, star wars d20, call of cthulhu samt mutant chronicles (dod4+6e står för säkert minst 95% av mina spelpass). Det är dock typ 7 år sedan jag hade en aktiv spelgrupp och med undantag av 2 spelpass på olika lincon så är det också så länge sedan jag spelade fysiskt bordsrollspel. Detta har vid ett antal tillfällen fått mig att undra vad i hellskotta jag gör här på forumet nu för tiden egentligen och svaren på det är väl typ:
* gammal vana
* ni är så himla awesome
* nån vag tanke om att en dag spela rollspel aktivt igen

På forumrollspelsforumet kan man för övrigt hitta mig spelandes PBF (Zombies i Bergsfors) och enligt åtminstone Rymdhamster så räknas det som riktigt rollspel.

Jag är småsugen på att spelleda någonting i roll20.net men vi får se när jag får/tar tid/inspiration till det på allvar.

Jag har på forumet spellett 5 varulvsspel och deltagat i 1. Sammanfattningen av det är att jag är helt okej som spelledare och komplett värdelös som spelare. Nu för tiden är det dock så många andra som leder spel på föredömligt sätt att jag helt släppt varulveriet.

---

Så kommer jag säkert på mer att fylla på med senare.
 
Top