Nekromanti Fest med tema postapokalyps

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Tjoho!

I vår ska jag på ett party med tema postapokalyps, och är på jakt efter något coolt att klä ut mig till. Jag har inte spelat Fallout, så det är lite uteslutet, och jag är inte så inne på hela den här "postapokalyps <3 steampunk = True"-grejen heller. Vad finns det för andra coola influenser (spel, film, serier, böcker, m.m) att utgå från som man kan plocka inspiration från? Har ni några tips?
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Om du har tid på dig att göra saker och gamla slitna kläder att göra det av så är det nästan alltid värt det. Exempelvis kan du ersätta trasiga delar på gamla klädesplagg med saker som uppenbart är från andra klädesplagg, fäst saker på sätt du vet hur man gör, sy inte om du inte kan det funkar lika bra att bulta fast saker som ett jeansben som en jack ärm. Lägg till mer fickor, gärna stora nog att ha några rostiga konservburkar i, bygg en egen filtermask, använd slitstarka skor som gärna får vara ett icke matchat par, klipp av huva och axlar från en munkjacka och kombinera med en annan tröja/skjorta eller liknande. Om du vill bepansra dig kan du bygga en lorica segmentata av plasttankar, ha en trafikskylt eller liknande som skjöld och bygga ett par skyddsglasögon av inuitdesign.

Och sist men inte minst om ni ska vara inomhus, glöm inte att rensa allt från fodring, att vara för varm eller byta ut din utklädnand under festen är inte kul.

/Luna Lovegood
 
Top