Nekromanti Fenix #2

Tobias Eliasson

Veteran
Joined
29 Oct 2001
Messages
93
Location
Göteborg
Idag var man ute på tryckeriet och hämtade en låda av Fenix #2... :gremcool:

Och det var mycket trevlig läsning! Fullt med minst lika intressenta artiklar, och det märks verkligen att alla arbetare bakom tidningen lägger ned tid och själ i tidningen, en tidning full av liv, och det märks att den utvecklas.
Det här kan bli hur bra som helst. Jag är glad att få vara en liten del i detta.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Det får du nog fråga Posten ...

Jag såg i dag att SF-bokhandeln fått in den.

Det torde innebära att prenumeranternas tidningar ligger hos Posten och väntar på att skickas.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Hurra!

Jag såg i dag att SF-bokhandeln fått in den.
Hurra, jag som ska till Stockholm idag.

Ännu bättre vore det om jag kom ihåg att beställa en prenumeration... :gremblush:

/tobias
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
*sucka*

Som med Codex i början av deras karriär, butikerna får tidningen före prenumeranterna *suck*, vill ju ha den idag (Fenix alltså), men ack, inget i brevlådan idag.

// Radagast
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Ja och nej

Tjena!

Det har än så länge bara kommit ut ett (nästan två om vi får tro rapporterna :gremlaugh:) nummer av Fenix. Innan denns gjorde vi en massa andra tidningar, men av Fenix har det bara kommit ett (snart två) nummer.

Vänliga hälsningar

Magnus

Fenix-medarbetare
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Ja och nej

Okej, du jobbar alltså med fenix? okej, en fråga är DOD5 med i tidningen? (på något sätt menar jag)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ja och nej

" okej, en fråga är DOD5 med i tidningen? (på något sätt menar jag)"

Möjligen som icke-officiella artiklar, men eftersom Drakar&Demoner Chronopia är officiellt nerlagt och RiotMinds sysslar med sin version 6 så kommer det inte att komma något officiellt material till Chronopia.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ja och nej

okej, en fråga är DOD5 med i tidningen? (på något sätt menar jag)

Har inte varit det hittills (i nr 1 eller 2 alltså), men det kan ju bero på att ingen har skrivit och skickat in något...

Grejen med DoD5 är att den inte finns i handeln längre, och därmed attraherar artiklar om den mindre läsare än artiklar om spel som är aktuella idag. Däremot finns det väl inget som säger att det inte skulle kunna dyka upp något - tidningens policy om material till gamla utgångna spel är ungefär "kanske, om det finns utrymme över".

--
Åke, också Fenix-medarbetare
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Ja och nej

okej, så det finns alltså en chans bra, tack. jo ajg vet att det slutats sälja, en till fråga har Chodraz varit med i tidningen?
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Re: *sucka*

Givetvis vill vi att prenumeranterna skall vara först. Vi har själva varit borta en vecka nu och kan berätta att vi inte blev glada när vi upptäckte att tidningarna inte alls gått iväg som tryckeriet lovade - vilket dessutom är märkligt med tanke på att vi fick leveransen med resten av exen en vecka innan prenumeranterna fick sina... De bör annars komma ungefär samtidigt, eller typ slå på en dag åt endera hållet. Vi undersöker saken just nu och tänker se till att det inte upprepas.

/a & t
 
Top